همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: شرایط لازم برای بهبودی اوضاع سوریه و بازگشت این کشور به وضع عادی شکل گرفته، اما شبه جزیره کره در آستانه بروز یک جنگ بزرگ قرار گرفته است که پکن و مسکو برای پایان وضعیت کنونی نقشه راه تدوین کرده اند.

پوتین

به گزارش ایرنا،  پوتین در مقاله بریکس و افق های جدید مشارکت راهبردی که در رسانه های کشورهای عضو در آستانه اجلاس سران این گروه در چین انتشار یافت، مواضع مسکو در برخی مسائل مهم جهانی از جمله سوریه و کره شمالی را تشریح کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه 10 شهریور به نقل از این مقاله نوشت: به بدنه گروههای تروریستی در سوریه ضربات کوبنده و مرگباری وارد شده است.

وی افزود: تا اندازه زیادی با تلاش های روسیه و برخی کشورهای علاقه مند، شرایط برای بهبودی اوضاع سوریه فراهم شده است.

پوتین ادامه داد: همزمان زمینه ها برای آغاز روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی تامین شده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرده است: مبارزه با تروریست ها در سوریه و سایر کشورها و مناطق جهان باید ادامه یابد.

وی همچنین در بخش دیگری از مقاله، با تاکید بر اینکه شبه جزیره کره در آستانه یک جنگ بزرگ قرار گرفته، گفت: مسکو معتقد است، افزایش فشار ضد کره شمالی با هدف دست کشیدن از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی، اشتباه و بیهوده است بلکه این مساله باید از طریق گفت ‌وگو و نه فشار حل شود.

پوتین ادامه داد: مشکلات منطقه باید تنها از راهکار گفت‌ وگوی مستقیم و بدون پیش‌شرط بین طرف‌های درگیر، فیصله پیدا کند، زیرا تحرکات، افزایش فشارها، نظامیگری‌ها و اظهارات توهین‌آمیز به جایی نمی‌رسد.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: روسیه و چین نقشه ‌راهی برای حل وضعیت شبه جزیره کره تدوین کرده‌اند که با هدف کاهش تنش‌ها و ایجاد ساز و کار هایق برقراری صلح و امنیت دیرپا در منطقه فراهم شده است.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در هفته‌های اخیر به شدت بالا گرفته است.

پس از افزایش تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، این کشور تهدید کرد که خاک آمریکا را با موشک‌های قاره‌پیمایی که به تازگی آزمایش کرده است، هدف قرار می‌دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم در مقابل تهدید کرد که کره‌شمالی با آتش و خشم واشنگتن مواجه خواهد شد.

پیونگ یانگ بامداد سه‌شنبه موشکی را به سمت ژاپن شلیک کرد که از حریم هوایی این کشور گذشت و موجب وحشت ساکنان مناطق شمالی ژاپن شد.

کیم جونگ اون رهبر این کشور گفت که این اقدام در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و همپیمانانش در منطقه بوده است.

پیونگ یانگ سالیان طولانی است که به علت برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود هدف تحریم‌های جامعه بین المللی قرار گرفته است.

شهر شیامن چین از یکشنبه سوم سپتامبر (12 شهریور) میزبان سران کشورهای عضو سازمان بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) خواهد بود و انتظار می‌رود که بحران شبه جزیره کره در این نشست مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: روسیه می خواهد، جبهه گسترده ضدتروریستی در عمل و نه حرف بر مبنای قوانین بین المللی با نقش مرکزی سازمان ملل تشکیل شود و در این رابطه حمایت و مساعدت شرکای خود در گروه بریکس را ارج می نهیم.

گروه بریکس شامل روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی می شود است که در عرصه های اقتصادی و سیاسی با یکدیگر همکاری می کنند.

کد خبر 380804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha