شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان گفت: کاملا واضح است که اسد باید برکنار شود. هیچ گزینه‌ دیگری وجود ندارد. اگر جامعه جهانی دنبال راهکار طولانی مدتی در سوریه باشد پس این تنها گزینه است و اگر بشار اسد بماند شاهد ثبات نخواهیم بود.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در مصاحبه با روزنامه لوموند فرانسه مدعی شد: "دولت سوریه کنترل مناطق تحت سلطه خود را در دست ندارد بلکه در حقیقت این روسیه و ایران هستند که کنترل این مناطق را در دست دارند. دمشق فقط تظاهر می‌کند که کنترل این مناطق را در دست دارد!"

حریری تأکید کرد: بدترین سناریو در سوریه شکست تلاش‌ برای مبارزه با داعش نیست بلکه نبود راهکار سیاسی برای بحران داخلی است. این اوضاع ممکن است در آینده بدتر شود.

به گزارش ایسنا، او گفت: آوارگان تا زمانی که دولت اسد روی کار باشد، به سوریه بازنخواهند گشت. من قبل از این‌که به چراغ سبز سازمان ملل برای بازگشت امن آوارگان دست نیابم هیچ کاری نخواهم کرد. عراق، اردن و مصر روابطشان را با دمشق حفظ می‌کنند اما آوارگان سوری در این کشورها هنوز به سوریه بازنگشته‌اند.

حریری درباره توافق اخیر با داعش در مرزهای سوریه و لبنان گفت: من و میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان به آن‌ها اجازه دادیم تا از مرزها بیرون بروند. انتقال داعشی‌ها با اتوبوس‌ به شرق سوریه با تصمیم حزب‌الله و سوری‌ها بود.مهم‌ترین مسئله برای دولت لبنان سلامتی سربازانش است. ارتش داعش را محاصره کرد تا این‌که آن‌ها پیشنهاد مذاکره دادند و مکانی را که سربازان ربوده شده را در آنجا دفن کرده بودند، نشان دادند.

حریری مدعی شد: این مسئله که حزب‌الله نقش اصلی را در درگیری‌های اطراف عرسال داشته درست نیست. ارتش لبنان نقش بزرگ‌تر را داشت و این عملیات را انجام داد.

او افزود: می‌گویند حزب‌الله بر لبنان سلطه دارد و این درست نیست. حزب‌الله یک حزب عضو دولت است و از حمایت در کشور برخوردار است اما این به معنای این نیست که بر تمامی لبنان سلطه دارد.

کد خبر 380885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha