مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین سیارکی که طی یک قرن گذشته به نزدیکی زمین رسیده‌است، از فاصله‌ای نسبتا نزدیک،‌۷ میلیون کیلومتری از زمین عبور کرد.

براساس گزارش BBC، سيارك فلورانس كه 4.4 كيلومتر وسعت دارد،‌براي چند قرت آينده نيز خطري براي زمين به شمار نخواهد‌رفت. اگرچه سيارك‌هاي ديگري از فواصلي نزديك از زمين عبور كرده‌اند، اما هيچ‌يك ابعادي برابر اين سيارك نداشته‌اند.

سيارك‌ها بازمانده‌هاي روند شكل‌گيري خورشيد و سياره‌ها هستند. سيارك فلورانس كه در سال 1981 كشف شده‌است، در نزديك‌ترين فاصله‌اش از زمين نيز 18 برابر فاصله زمين تا ماه را خواهد داشت. 

سیارک

به گفته پل چادز مدير مركز مطالعات اجرام نزديك به زمين ناسا، فلورانس بزرگترين سياركي است كه تاكنون از كنار زمين عبور كرده‌است،‌البته از زماني كه ناسا برنامه رديابي و تعيين مسير سيارك‌هاي نزديك به زمين خود را آغاز كرده‌است.

سفر جديد اين سيارك از كنار زمين از نزديك‌ترين فاصله‌اي بوده كه اين سيارك از سال 1890 تاكنون از سياره زمين داشته‌است و اين فاصله در سال 2500 نزديك‌تر نيز خواهد شد.

دانشمندان قصد دارند با استفاده از سيستم تصويربرداري راداري زميني در كاليفرنيا و پورتوريكو مطالعه‌اي دقيق‌تر روي اين سيارك انجام دهند. علاوه بر اين اخترشناسان آماتور نيز اين سيارك را تحت نظر خواهند گرفت.

ديدن اين سنگ با استفاده از تجهيزات مناسب بسيار ساده‌است، نه فقط به دليل بزرگ بودن ابعاد آن، بلكه به اين دليل كه بيش از 20 درصد از نور خورشيدي كه دريافت مي‌كند را باز مي‌تاباند،‌اين درحالي است كه شدت بازتاب ماه تنها 12 درصد است.

برخورد جرمي هم‌اندازه فلورانس با زمين مي‌تواند عواقب جهاني به دنبال داشته باشد. دانشمندان باور دارند تاكنون بيش از 90 درصد از سيارك‌هاي غول‌پيكري كه در نزديكي زمين در حركتند را شناسايي كرده‌اند.

کد خبر 380906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha