شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خانواده رائول ایسایاس بادوئل، وزیر دفاع پیشین ونزوئلا که به یکی از منتقدان جدی دولت نیکلاس مادوروفرئیس جمهور این کشور تبدیل شده و از سه هفته پیش ناپدید است، اعلام کردند که او در مقر سازمان اطلاعات ونزوئلا واقع در میدان ونزوئلا در کاراکاس معروف به مقبره، نگهداری می‌شود.

 آندریناف دختر رائول ايساياس بادوئل ، وزير دفاع پيشين ونزوئلا در کنفرانسی خبری گفت كه خانواده فقط در یک تماس تلفنی از جانب "طارق ویلیام صعب"، دادستان ونزوئلا از محل نگهداری او اطلاع پیدا کردند و او و برادرش توانستند با پدرشان ملاقات داشته باشند.

آندريناف بادوئل با اشاره به مقر سازمان اطلاعات ونزوئلا در شهر کاراکاس گفت: آنها پدرم را در مقر SEBIN واقع در میدان ونزوئلا در کاراکاس که به "مقبره" مشهور است، نگه داشته‌اند.

او گفت: پدر من چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ جسمی باوجود شرایط سختی که در آن به سر می‌برد، قوی مانده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،بادوئل 62 ساله به گفته دخترش در دیدار با او همان لباسی را به تن داشته که آخرین بار زمانی که در 8 اوت(15 مرداد) دیده شد، پوشيده بود.

بادوئل از نظر مخالفان دولت ونزوئلا یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی محسوب می‌شود. روز جمعه 10 شهريور همسر بادوئل، طارق ویلیام صعب را  به سرپوش گذاشتن بر محل نگهداری او متهم کرد.

به گفته مخالفان دولت ونزوئلا، در این کشور حدود 590 زندانی سیاسی وجود دارند.

بادوئل در دولت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید قبل از مادورو، وزیر دفاع بود و در آوریل 2002 که کودتای ناموفقی علیه قدرت چاوز رخ داد به او کمک کرد اما بعدا به مخالف چاوز تبدیل شد.

بادوئل قرار بود ماه مارس گذشته بعد از طی مجازات هشت سال حبس که به اتهام فساد علیه او صادر شده بود، آزاد شود اما دادستان ونزوئلا او را متهم به دسیسه‌چینی برای سرنگون کردن مادورو کرده که می‌تواند تا 26 سال مجازات حبس داشته باشد.

کد خبر 380919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha