همشهری آنلاین: دوچرخه‌سوار آلمانی که گرداگرد جهان را با پیام صلح و حفاظت از محیط زیست رکاب می‌زند، در آستانه روز ملی یوزپلنگ ایرانی به نشانه حمایت از یوزها یک درخت زیتون کاشت.

دوچرخه‌سوار آلمانی در حمایت از یوزهای ایرانی درخت زیتون کاشت

به گزارش مهر، باستی گوتمن، دوچرخه‌سوار آلمانی که گرداگرد جهان را با پیام صلح و حفاظت از محیط زیست رکاب می‌زند، روز گذشته در آستانه روز ملی یوزپلنگ ایرانی در کنار محل نگه‌داری دو یوزپلنگ ایرانی در پارک پردیسان تهران یک درخت زیتون کاشت.

این برنامه به همت بنیاد جوانه صلح و با حضور قائم مقام این بنیاد و با همکاری کلینیک حیات وحش پردیسان انجام شد و پیام آن حمایت از یوزهای در معرض انقراض ایرانی بود.

نهم شهریورماه، سالروز آسیب دیدنِ گروهی از یوزهای ایرانی در شهرستانِ بافق، روزِ ملیِ یوزپلنگ ایرانی نام ‌گرفته است. در این روز در سال ۱۳۷۳ در شهرستانِ بافق و در گرمای تابستان، یک یوزپلنگِ ماده به همراهِ سه توله‌اش برای نوشیدنِ آب به سوی نخلستان‌های اطرافِ بافق آمد، اما در میانِ تعدادی از مردمِ محلیِ ناآگاه محاصره شد و مادر پس از مدتی مقاومت در برابرِ حملات و ضرباتِ مردم که با سنگ و چوب به او وارد می‌شد، فرار کرد اما سه توله‌اش گرفتار شدند که دو تای آن‌ها همان زمان مردند و یکی از آن‌ها بعدها در پارک پردیسان تهران تلف شد.

اکنون کم‌تر از ۴۰ یوزپلنگ ایرانی در سراسر جهان باقی مانده و این گونه‌ی ارزشمند با خطر انقراض دست و پنجه نرم می‌کند.

کد خبر 380928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha