همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آسمان امنی دارد و آسمان کشور جز امن ترین فضاها در منطقه جنوب غرب آسیا است.

باقری

به گزارش ایرنا، سردار سر لشکر پاسدار محمد باقری روز شنبه در حاشیه بازدید دستاوردهای جدید و بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: همین فضای امن در کشور باعث شده بسیاری از هواپیماها و شرکت های هواپیمایی مسیرشان را به سمت فضای جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند و از فضای کشور ما استفاده کنند که این افتخار بزرگی برای کشور ما است.

وی در پاسخ به این سئوال که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری تقویت حوزه پدافند هوایی است، جنابعالی به عنوان رییس ستاد کل نیروهای مسلح چه برنامه های برای تقویت این حوزه دارید، توضیح داد: با توجه به تغییرات و تحولی که در خصوص تهدیدات جمهوری اسلامی ایران رخ داده و هنوز تهدید هوایی و موشکی جزو احتمالات هر چند اندک تجاوز به کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد، چند سال است که پدافند هوایی در اولویت یکم نیروهای مسلح قرار گرفته و طرح ها و برنامه‌ ریزی‌های زیادی در این راستا و در حوزه های تحقیق و تولید سامانه های به روز در جهان انجام شده تا بتواند با نوع این تهدیدات فرامنطقه‌ای مقابله کند که برای شناخت این تهدیدات و جلوگیری از غافلگیر شدن و مقابله با این نوع تهدیدات و پیشدستی در برابر آنها، موضوع پدافند هوایی مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و برنامه‌ ریزی‌ ها در این خصوص انجام شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این اولویت بندی و قرار گرفتن در اولویت یکم جای خودش را در اعتبارات، آموزش ها، نیروی انسانی، ساختار و سازمان جای خودش را باز کرده و امروز همه مدیران ما در نیروهای مسلح به این اولویت توجه دارند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: بحمدالله تحقیقات بسیار خوبی در حوزه پدافند هوایی انجام شده و ما دیگر در حوزه پدافند هوایی دچار عقب‌ماندگی نیستیم و امروز می توانیم با اطمینان بگوییم که قرارگاه پدافند هوایی با این امکاناتی که در ارتش و سپاه در مدار عملیات قرار داده و توانی که صنعت دفاعی در اختیار آن گذاشته و در حال تحقیق و تولید است می توانیم این اطمینان را بدهیم که فضای امنی در کشور ایجاد کرده است.

کد خبر 380954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha