شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

کتاب‌های منتشرنشده و رمان‌های ناتمام تری پرچت که در سخت‌افراز رایانه شخصی او ذخیره شده بود، برای همیشه نابود شد تا نویسنده فقید پس از مرگ چیزی به یادگار نگذاشته باشد.

ادبیات

به گزارش همشهري، پرچت كه بيشتر براي خلق داستان‌هاي فانتزي شناخته مي‌شد، ماه مارس 2015 پس از يك مبارزه طولاني با بيماري آلزايمر در 66سالگي از دنيا رفت. او وصيت كرده بود پس از مرگ يك غلتك بزرگ از روي هارد رايانه‌اش عبور كند تا هر آنچه در آن ذخيره شده، براي هميشه از بين برود. اين اتفاق چند روز پيش به لطف غلتكي به نام لرد جريكو افتاد و در آستانه افتتاح نمايشگاه زندگي و آثار نويسنده فقيد بريتانيايي، كارهاي ناتمام او مقابل ديدگان مردم نابود شد.

نيل گيمن، نويسنده نامدار و دوست و همكار نزديك پرچت مدتي پيش به روزنامه تايمز انگليس گفته بود: «خواسته تري اين بود كه تمام كارهاي نيمه‌تمامش را پس از مرگ از رايانه شخصي او خارج كنيم و زير يك غلتك بگذاريم تا دست كسي به آنها نرسد.» روز جمعه اين اتفاق افتاد و مدير برنامه‌هاي نويسنده فقيد اعلام كرد قرار است به وصيت او عمل كند. راب ويلكينز ابتدا تصويري از يك هارد دست‌نخورده منتشر كرد و اندكي بعد تصوير همان هارد را البته در شرايط غيرقابل‌بازيافت در مقابل ديدگان مردم به اشتراك گذاشت. قرار است اين هارد ارزشمند بدون ارزش در نمايشگاه آثار پرچت به نمايش درآيد. اين نمايشگاه 16‌سپتامبر تا 13 ژانويه سال آينده برپا خواهد بود.

کد خبر 380966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha