همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد افراد میانسالی که به آهستگی راه می‌روند در مقایسه با سالمندان چابک، دو برابر بیشتر در معرض مرگ قلبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش، به خصوص در حال حاضر، باید بخش مهمی از زندگی روزمره ما باشد. گفتنی است که پیاده‌روی یکی از بهترین تمرینات ورزشی است و توسط پزشکان سراسر دنیا توصیه می‌شود.

نتایج مطالعه محققان دانشگاه لستر بریتانیا بر اساس سرعت پیاده روی شخص، به ویژه برای افراد میانسال، هشداردهنده است.

طبق نتایج مطالعه، افراد میانسال با سرعت پیاده روی آهسته در مقایسه با کسانی که پیاده روی با سرعت ثابت و یا بسیار سریع داشتند، در معرض بالای خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

تام یتس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که سرعت پیاده روی عادی عامل پیش بینی کننده مستقل مرگ مرتبط با قلب است.»

از این رو محققان تاکید می‌کنند سرعت پیاده روی قویاً با اندازه‌گیری تحرک ورزشی فرد مرتبط است و معیار خوبی از آمادگی جسمانی کلی است.

وی در ادامه می‌افزاید: «سرعت پیاده روی می‌تواند برای شناسایی افرادی که دارای آمادگی جسمانی پایین و خطر مرگ و میر بالا هستند استفاده شود تا از آن برای اقدامات فیزیکی هدفمند بهره گیری شود.»

در این مطالعه، تیم تحقیق ۴۲۰,۷۲۷ فرد میانسال را در بریتانیا مورد بررسی قرار دادند.

در مدت ۶.۳ سال، بعد از جمع آوری داده‌ها، تعداد ۸,۵۹۸ نفر فوت کرده بودند: ۱۶۵۴ نفر به دلیل بیماری قلبی-عروقی و ۴۸۵۰ نفر به دلیل سرطان جان شان را از دست داده بودند.

کد خبر 380996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha