مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «پگی ویتسون» فضانورد آمریکایی سازمان فضایی آمریکا (ناسا) که رکورددار بیشترین مجموع روزهای حضور در فضاست، صبح امروز با دو فضانورد دیگر از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت.

پگی ویتسون

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، صبح امروز سه سرنشین ایستگاه فضایی بین‌المللی از جمله پگی ویتسون (Peggy whitson)، جک فیشر (Jack Fisher) فضانوردان ناسا به همراه فیودور یورچیکین (Fyodor Yurchikhin) فضانورد آژانس فضایی روسیه با استفاده از کپسول سایوز (Soyuz) با موفقیت در قزاقستان فرود آمدند.

ویتسون 57 ساله در آخرین ماموریت خود 288 روز را در فضا سپری کرده و 4623 بار به دور زمین مدارگردی کرده است.

با احتساب ماموریت‌های قبلی، ویتسون در مجموع 665 روز را در فضا سپری کرده است که در بین تمام فضانوردان ناسا یک رکورد محسوب می‌شود.

وی در این مدت 10 راهپیمایی فضایی انجام داده و دو بار فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر عهده گرفته است.

همراهان ویتسون که در ماه آوریل به فضا رفته بودند، 136 روز در فضا حضور داشتند.

ویتسون از اعضای ناوگروه اعزامی 50 و 51 یا همان اکسپدیشن 50 و 51 (Expedition 50/51) بوده است.

فضانوردان ناسا پس از رسیدن به آمریکا به مرکز فضایی «جانسون ناسا» خواهند رفت و 45 روز تحت نظر خواهند بود تا علاوه بر چکاپ کامل، آزمایش‌های علمی نیز بر روی آنها انجام شوند.

همچنین ارائه گزارش کار از سوی فضانوردان به مسئولین و همچنین بازنگری در رابطه با چالش‌های موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی از جمله مواردی خواهد بود که در این 45 روز به آنها پرداخته خواهد شد.

در حال حاضر فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی عبارتند از سرگی ریازانسکی (Sergey Ryazansky)، پائولو نسپولی (Paolo Nespoli) و راندالف برسنیک (Randolph Bresnik).

سرگی ریازانسکی که عضو آژانس فضایی روسیه (روسکاسموس) است و پیش از این در چند ماموریت فضایی از جمله ماموریت ناوگروه اعزامی ۳۷/۳۸ در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است که مربوط به سال ۲۰۱۳ بوده و در آن به راهپیمایی فضایی نیز پرداخته است. وی ۴۳ ساله است و در بیوشیمی نیز متخصص است.

پائولو نسپولی که عضو آژانس فضایی اروپا (ایسا) است و پیش از این در ماموریت ناوگروه اعزامی ۲۷/۲۸ در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است. وی ۶۰ ساله است و عضو ارتش ایتالیا نیز بوده است.

راندالف برسنیک که عضو سازمان فضایی آمریکا (ناسا) است و تجربه انجام ماموریت با شاتل آتلانتیس را در سال ۲۰۰۹ در کارنامه خود دارد.

وی همچنین سرهنگ خلبان نیروی دریایی آمریکاست و ۴۹ سال سن دارد.

برسنیک با آغاز ماموریت ناوگروه اعزامی ۵۳ به عنوان فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 381068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha