مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هر روز در زندگی روزمره با وسایل مختلفی در ارتباط هستیم و که برخی از آنها دائما همراه ماست. این وسایل از آلوده‌ترین وسایل زندگی محسوب می‌شوند که باید برای استفاده از آنها شیوه‌های مناسب‌تری پیدا و مواردی را رعایت کنیم.

درنگ نوشت: ۹ مورد از آلوده‌ترین وسایلی که با آنها سر و کار داریم به شرح زیر است:

موبایل
شما موبایل را با خود همه جا می‌برید (حتی دستشویی!) در نتیجه می‌تواند ۱۰ برابر از دستشویی کثیف‌تر باشد. ممکن است ناقل ویروس ای کولای باشد. این ویروس سبب ایجاد اسهال و دل درد می‌شود. ای کولای می‌تواند تا ساعت‌ها روی محیطی گرم هم چون سطح موبایلتان زنده بماند. راه حل چیست؟ همواره بعد از دستشویی و قبل از خوردن چیزی دستانتان را بشویید.

کنترل تلویزیون
همه به آن دست می‌زنند و وقتی که در دست پر از باکتری کسی نیست، روی زمین است و یا بین کوسن‌ها و تشک مبل - امن‌ترین و تاریکترین محیط برای باکتری‌ها - افتاده است. لازم است هر از چند گاهی تمام سطح ان را با دستمال‌های آنتی باکتریال تمیز کنید.

کیبورد رایانه
سر کار، ناهار خود را روی آن می‌خورید. کودکتان پس از بازی در خارج از خانه پشت آن نشسته و بازی می‌کند. گربه‌های خانگی دوست دارند روی آن استراحت کنند و ...پس هیچ شکی نیست که مملو از جرم باشد! برای تمیز کردن آن کامپیوتر خود را خاموش کنید. کیبورد را چند بار تکان دهید تا اشغال‌های ریز بین آن خارج شوند سپس با پنبه آغشته به الکل دور تمام کلیدها را تمیز کنید.

اسکاج ظرفشویی
کثیف‌ترین شیء موجود در خانه‌تان را یافتید! اسکاج با فاصله زیادی از دیگر وسایل، کثیف‌ترین وسیله موجود در منزل است. البته منطقی نیز است: خیس، جاذب و تمیز کننده غذا و کثیفی. تمیز نگه داشتن اسکاج کار آسانی نیست و راحتترین کار تعویض مداوم آن است.

جای مسواک
دلیل آلودگیش چیست؟ مسواک باکتری‌ها را از بین می‌برد و مقدار زیادی از آنها به دسته و فرچه آن می‌چسبند و روی ظرف نگهدارنده چکه می‌کنند. در نتیجه باید مرتب تمیز شوند و آسان‌ترین راه گذاشتن آن در ماشین ظرفشویی است.

پول
شما همواره با دستان آلوده به آن دست می‌زنید و افراد دیگر نیز همین کار را می‌کنند. محققان دریافتند که هر کاغذ پول تقریبا ۳۰۰۰ نوع باکتری مختلف دارند - از میکروب‌هایی که سبب ایجاد آکنه می‌شوند تا باکتری‌هایی که توسط افرادی که انگشتشان را با دهان خیس می‌کنند به آن منتقل می‌شود. بهترین راه شستن دست‌ها بعد از هر بار دست زدن به پول است.

فنجان چای در سر کار
شما آن را با اسکاچی که پر از باکتری است می‌شویید و برای خشک شدن روی آب چکانی می‌گذارید که آن نیز دارای باکتری است. آن را هر روز به خانه ببرید و در ماشین ظرفشویی بشویید یا حداقل سر کار آن را با دستمال کاغذی و مایع ظرفشویی بشویید.

کیف
همواره دستتان را داخل کیف می‌کنید و کودکتان نیز از این امر مستثنی نیست اما به ندرت پیش می‌آید که آن را تمیز کنید. سطح بیرونی کیف نیز باید تمیز شود زیرا همواره آن را روی کف ماشین، روشویی‌های دستشویی، کف زمین و ... می‌گذارید. راه حل چیست؟ سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را به جای زمین گذاشتن آویزان کنید و مرتبا با دستمال‌های آنتی باکتریال تمیز کنید.

دستگاه‌های خود پرداز
افراد زیادی روزانه به دکمه‌های دستگاه خودپرداز دست می‌زنند. محققین در نیویورک باکتری‌های مختلف از جمله باقی مانده غذاهایی مانند مرغ و ماهی، گیاهان فاسد و مواد لبنی و پسماندهای مربوط به مخمرهای نان و ... را روی آن یافتند. تفاوتی بین دستگاه‌هایی که داخل و یا بیرون بانک هستند وجود ندارد اما کثیف ترین نوع آنها، دستگاه‌های موجود در مراکز خرید است.

کد خبر 381113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha