همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولیت اصلی ما در نیروهای مسلح مقابله با تهدیدات است.

به گزارش مهر، سردار سرلشگر محمد باقری در همایش مهارت آموزی سربازان با گرامیداشت یاد امام و شهدا و تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر گفت: یک برنامه و مسئولیت ما در نیروهای مسلح مقابله با تهدیدات است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قوا در مقابله با توطئه های استکبار موفق بوده و مشغول انجام ماموریت های خود در نیروهای مختلف هستند. سربازان در این فرایند مسئولیت بسیار مهمی را برعهده دارند و بخش اعظم مسئولیت ها توسط بدنه نیروهای مسلح یعنی سربازان انجام می‌شود. هرچند بسیاری از مسئولیت ها توسط بسیجیان و ملت شریف ایران در قالب بسیج انجام می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مسئولیت اصلی نیروهای مسلح دفاع از کشور است و به دنبال گرفتن جای نهادهای مسئول در این زمینه نیست. ما سربازی را یک فرصت بسیار مهم می دانیم تا با استفاده از این موقعیت و در کنار دیگر مسئولیت هایی که برعهده سربازان است، بتوانیم جوانان را آماده انجام کار متناسب با ویژگی آنها کنیم.

سرلشگر باقری ادامه داد: البته جوانان امروز تحصیل کرده اند و با گذشت تفاوت بسیاری دارند. فرهنگ و خانواده ارکان اصلی در آماده کردن جوانان برای اشتغال هستند و نیروهای مسلح و دولت دیگر ارکان هستند و البته رکن اصلی دولت و نهادهای مربوط هستند. در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر کارت پایان خدمت از نیروهای مسلح می گیرند. سال ۹۶ را به عنوان زمینه سازی و افزایش همکاری میان دولت و نیروهای مسلح قرار دادیم و با قدرت این کار را پیش خواهیم برد. در این راستا صبح امروز تفاهمنامه خوبی با وزیر کار امضا شد البته با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد و معاون علمی ریاست جمهوری نیز امضا شده است.

وی گفت: مشی برخورد با سربازان در سالهای اخیر تغییر کرده و فرهنگ درجه داران بسیار بهبود یافته و توجه به رفاه و آسایش آنها مورد توجه قرار گرفته است. اما این دریای بزرگی است که انتها ندارد. سربازان نباید احساس بیهودگی و برخورد بد در دوران سربازی کنند . سربازان همانند نور دیدگان و فرزندان ما هستند و باید امکان و شرایط برای آنها به بهترین شکل فراهم شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: باید شرایط و امکانات برای ورود مربیان به پادگانها آماده شود و با بسیج امکانات از این نیروی انسانی عظیم استفاده شود. در این اقدام، کار اصلی برعهده وزارت کار و سازمان صدا و سیما است که باید فرهنگ سازی کنند . باید با نمایش نمونه های موفق به موفقیت این حرکت کمک کنیم. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمیته امداد امام خمینی وظایف مهمی را در این برنامه برعهده دارند.

سردار باقری در پایان تصریح کرد: مهارت افزایی سربازان از اصلی ترین مسائل در نیروهای مسلح است و سالانه برای آن جشنواره برگزار و از افراد برتر تقدیر می شود.

 

کد خبر 381119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha