دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی تا ۱۷ شهریور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین طلایی زواره با بیان اینکه نحوه ثبت نام و دریافت کتب درسی دو گونه است اظهار کرد: نخست کتب دوره ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای است که ثبت نام برای دریافت آنها از طریق سامانه اینترنتی انجام شد و از طریق مدارس در روز اول مهر توزیع می‌شود.

وی افزود: دوم کتب دوره متوسطه اول و متوسطه دوم است که از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در بخش اول یعنی دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی هفت میلیون مخاطب داریم که نزدیک به 99 درصد آنها ثبت نام کرده‌اند و مشکلی برای دریافت کتاب ندارند گفت: برای دانش آموزانی که جامانده‌اند مهلت ثبت نام را تا 17 شهریور تمدید کردیم.

طلایی زواره ادامه داد: این سامانه به سیستم سناد متصل است و تمام مدارس به اینترنت وصل می‌شوند. حتی در مناطق محروم، ادارات آموزش و پرروش فضایی فراهم کردند تا مدیران مدارسی که دسترسی به اینترنت ندارند بتوانند در آنجا ثبت نام را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان متوسطه اول و دوم در شهرستان‌ها از 20 شهریور و در استان‌های تهران و البرز از 25 شهریورماه می‌توانند به کتابفروشی‌ها مراجعه و کتب درسی خود را خریداری کنند گفت: با پنج هزار کتابفروشی قرارداد منعقد شده است. البته بعضا گزارشاتی مبنی بر اینکه کتابفروشی‌ها والدین را مجبور می‌کنند تا به همراه کتاب، لوازم التحریر هم خریداری کنند به دست ما می رسد که وجاهت قانونی ندارد و اگر اولیاء به این مورد برخورد کردند می‌توانند به شماره تماس‌هایی که در کتابفروشی‌ها نصب می‌شود تماس بگیرند.

وی ادامه داد: معمولا توزیع تا ابتدای مهر ادامه دارد اما اگر باز هم دانش آموزی جا بماند، کتابفروشی ها بعد از مهر ماه هم موظف اند کتب درسی را تحویل دهند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در یک برنامه تلویزیونی از امکان ثبت نام کتب درسی به صورت تک جلدی در سامانه از 18 شهریور خبر داد و گفت: اگر دانش آموزی به هر دلیلی باز هم نتوانست در مهلت مقرر ثبت نام کند می‌تواند به صورت تک جلدی ثبت سفارش کرده و کتاب‌هایش را از طریق پست دریافت کند.

کد خبر 381128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha