همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح در ساخت شخصیت، فکر و اندیشه سربازان وظیفه سهم بسزایی دارند.

حاتمی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب افزود: نخستین مرحله سربازی این است که جوانان در تامین امنیت کشور مشارکت می‌کنند.

وزیر دفاع توضیح داد: در واقع با این حضور جوانان است که قدر امنیت در جامعه دانسته می‌شود و جوان در دوره سربازی متوجه اهمیت کار خود در حوزه امنیت‌ سازی می‌شود و در‌می‌یابند که آینده امنیت کشور را با تلاش خودشان می‌سازند.
امیر سرتیپ حاتمی گفت: باید ببینیم که قبل از ورود جوانان به حوزه سربازی تا چه اندازه آن‌ها را برای انجام چنین رسالتی آماده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات در موضوع سربازی امتیاز دهی‌ها، ارزش‌ ها و قداست‌ها را نادیده می‌گیریم و در حوزه تنبیه سربازان را به اضافه خدمت مجازات می‌کنیم.

وزیر دفاع یادآور شد: مساله دیگر، مساله مدیریت و اداره سربازان است که گاهی مدیریت سربازان به سرباز قدیمی‌تر و یا درجه‌دار و افسر جوان و نهایتا به فرمانده گردان سپرده می‌شود که باید در این رابطه توجه بیشتری کرد و باید دید این افراد چقدر برای اداره سربازان آموزش دیده‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه افزود: نیروها و مجموعه‌های مدیریت سربازان باید از تجربه بیشتری برخوردار باشند و نحوه کار با سرباز را در دانشگاه‌های افسری و دیگر دانشگاه‌های نظامی به طور ویژه آموزش ببینند. اگر در این حوزه توجه جدی صورت بگیرد، از تلخی‌ها و سختی‌ها کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کلیدی‌ترین مسائل در مورد مهارت افزایی بحث انگیزه است که متاسفانه بسیاری از جوانان ما تا ورود به حوزه سربازی و پس از آن، هنوز نمی‌دانند که می‌خواهند چه کار بکنند و بلاتکلیف هستند.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز اصلی‌ترین مساله دولت، اشتغال است و مهمترین موضوع در این رابطه نیز بحث مهارت آموزی می‌باشد؛ یعنی نظام آموزشی ما نتوانسته متناسب با شرایط فعلی و ایجاد اشتغال، مهارت آموزی کند.

افزایش معنویت و ایجاد نشاط در سربازان نسبت به انجام خدمت مقدس سربازی، ایجاد جذابیت نسبت به سربازی در دیدگاه جامعه، خانواده و فرماندهان به عنوان یک امر مقدس و ملی و افزایش بهره وری دوران سربازی با انجام آموزش های مهارتی مناسب برای آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کار و امکان اشتغال مولد از اهداف برگزاری همایش یکروزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

همچنین ایجاد توازن در قوانین، جذب و بکارگیری، آموزش ها و جایگاه سازمانی سربازان، متناسب با نیاز کشور، سطح تحصیلات و تخصص سربازان و ایجاد هم افزا و یکپارچگی میان نهادهای اثر گذار لشکری و کشوری در امر سربازی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

در این همایش سربازی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، فرمانده ناجا، وزیر دفاع، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه حضور دارند.

در این همایش مدعوین درباره الزامات و اهمیت توجه به مهارت آموزی سربازان وظیفه از دیدگاه مقام معظم رهبری و امنیت ملی، جایگاه سرباز و اهمیت مهارت آموزی، الزامات مهارت آموزی و اشتغال جوانان، نقش سربازان و توجه به مهارت آموزی در امنیت مرزهای کشور، جایگاه سربازی در نیروهای سپاه و مشوقهای ایجاد انگیزه به خدمت و جایگاه فعلی سربازان وظیفه، دیدگاه ها نقاط ضعف و قوت سخن می گویند.

کد خبر 381172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha