همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین درمراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی( ره) گفت: بسیج همیشه کنار کمیته امداد است تا به محرومان و نیازمندان خدمت‌رسانی مناسب داشته باشد.

غلامحسین غیب پرور

به گزارش بسیج؛ سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور افزود: یکی از اقدامات مشترک، ایجاد مهارت در میان محرومان است و امروز راهی را که آغاز کرده‌ایم، متناسب با هدف، جغرافیای هدف را درنظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: متأسفانه درگذشته اردوهای جهادی را بدون توجه به جغرافیای هدف، اعزام می‌کردیم اما در طرح جدید، گروه‌های جهادی به مدت سه تا پنج سال در یک منطقه خاص مستقر می‌شوند تا خدمات بهتری ارائه دهند.

غیب‌پروراظهارکرد: احداث 10 هزار واحد مسکن را برای نیازمندان امضا کرده‌ایم و به اشتغالزایی 7 هزار نفر کمک خواهیم کرد و چند برابر این آمار را به صورت غیرمستقیم کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه درسراسر کشور با محوریت مساجد دنبال می‌شود، بطوریکه 7600 مسجد به عنوان هدف مشخص شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: نظام بانکی کشور در بسیاری جاها پاسخگوی محرومین نیست، به همین دلیل بسیج باید پای کار بیاید و در حوزه اشتغال و ایجاد مهارت اقدام کند.

وی افزود: قرار است در320 نقطه ازمحلات شهرهای بزرگ، که بیشترین آسیب اجتماعی را در خود دارند خدمات ویژه در قالب خدمات مددکاری ارائه دهیم که به این ترتیب، بسیج در حوزه آسیبها توجه و رسیدگی بیشتری خواهد داشت.

محورهای همکاری تفاهمنامه کمیته امداد امام خمینی ره و سازمان بسیج مستضعفین در 26 محور تعیین شده است که مشارکت در احداث 10 هزار واحد مسکونی، ایجاد طرح اشتغالزایی برای 7 هزار نفر، ارائه خدمات سلامت به 500 هزار نفر، ایجاد گروه‌های جهادی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات، همکاری برای آزادی زندانیان نیازمند، تهیه لوازم ضروری زندگی و مشارکت در جذب حامیان ایتام نمونه‌هایی از این موارد همکاری است.

کد خبر 381269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha