همشهری آنلاین: تازه‌ترین گزارش‌ها از میانمار حاکی از آن است که تعداد آوارگان مسلمان میانماری که قربانی خشونت ارتش این کشور شدند، از مرز ۱۲۳ هزار نفر گذشت.

سلمانان روهینگایی

به گزارش مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، براساس آماری که سازمان ملل متحد از قول کارشناسان مستقر در محل خود اعلام کرده است، تعداد آوارگان مسلمان میانمار (روهینگیا) که به خاطر خشونت و ترس از مرگ مجبور به ترک کشورشان شدند، از مرز ۱۲۳ هزار نفر عبور کرد.

عمده مسلمانانی که مجبور به ترک ایالت راخین شده اند قصد ورود به بنگلادش را داشتنه‌اند. هرچند که بسیاری از آنها توانسته‌اند خود را به کمپ‌های سازمان ملل برسانند، اما تعدادی دیگر با خشونت پلیس بنگلادش مواجه و مجبور شدند که به میانمار برگردند.

همچنین از آغاز عزیمت مسلمانان به بنگلادش تاکنون تعدادی از آنها در حدفاصل آبی بین میانمار و بنگلادش غرق شده‌اند.

«ویویان تان» سخنگوی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن تایید این خبر گفته که این نهاد بین‌المللی از تمام ظرفیت‌ها برای سر و سامان دادن به پناهجویان استفاده خواهد کرد.

دور جدیدی از خشونت‌های گسترده علیه مسلمانان روهینگایی در میانمار از ۲۵ آگوست آغاز شده است. در این خشونت‌ها بیش از ۴۰۰ نفر کشته شدند. اخیرا تازه‌ترین جنایت ارتش میانمار به دست خود آنها فاش شد؛ آنها اعلام کردند که در راستای مخفی ماندن تعداد کشته شدگان حملات خود جنازه‌ها را به آتش می‌کشانند.

کد خبر 381275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha