سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

فیلم سینمایی «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید روستایی تنها نماینده ایران در بخش رقابتی جریان‌های نو در بیست و دومین جشنواره فیلم بوسان است.

سینما

به گزارش همشهري، امسال 10 فيلم آسيايي براي كسب جايزه در بخش جريان‌هاي نو رقابت مي‌كنند كه از آن جمله مي‌توان به «بچه آخر»، «پس از مرگ من» و «چگونه زير آب نفس بكشيم» از كره‌جنوبي، «پايان تابستان» و «شبي در اسكله» از چين، «آخرين شعر» از تايوان، «جايي آن سوي مه» از هنگ‌كنگ و 2 فيلم از هندوستان اشاره كرد.

توني رينز و دارسي پاكت، منتقدان بريتانيايي و آمريكايي و گارين نوگروهو، كارگردان اندونزيايي داوران اين بخش رقابتي هستند. يكي از بخش‌هاي جنبي جشنواره امسال بوسان گراميداشت ياد و نام كيم جي-سئوك است كه بهار گذشته در جريان برگزاري جشنواره كن در فرانسه از دنيا رفت.

قرار است جايزه‌اي به نام بنيانگذار و نايب‌رئيس فقيد جشنواره بوسان به 2 فيلم از 10 فيلم حاضر در بخش پنجره‌اي به سينماي آسيا اهدا شود. ضمن اينكه هر كدام از فيلم‌هاي اين بخش يك جايزه نقدي 8850 دلاري هم دريافت مي‌كنند. امسال جايزه موسوم به سينماي كره به كريستوف ترشت، رئيس بخش برليناله فورم جشنواره برلين اهدا خواهد شد. بيست و دومين جشنواره فيلم بوسان 12 تا 21 اكتبر (20 تا 29 مهر) در كره‌جنوبي برگزار مي‌شود.

کد خبر 381281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha