چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنوز چند روزی از پایان توفان مرگبار هاروی نگذشته که توفان استوایی ایرما آغاز به قوت گرفتن کرده‌است درحدی که ساکنان منطقه کارائیب و دیگر ساکنان مسیر توفان به دنبال سرپناه هستند.

براساس گزارش BBC، این توفان که اکنون یک توفان فوق استوایی درجه پنج، شدیدترین درجه در مقياس توفان‌ها است، با وزش بادهایی با سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت همراه خواهد بود.

انتظار می رود که این توفان سه‌شنبه شب تا چهارشنبه صبح به جزایر لیوارد و پس از آن به هائیتی و فلوریدا برسد. در ناحیه کی وست در جنوبی ترین نقطه فلوریدا به ساکنان دستور داده شده از روز چهارشنبه خانه هایشان را تخلیه کنند. این دستور اجباری است.

در حال حاضر هزاران نفر از ساكنان جزایری که به توفان نزدیک‌تر هستند محل زندگي خود را ترك كرده‌اند. همچنين انتظار مي‌رود تا ساعاتي ديگر وزش بادهایی با سرعت فوق‌العاده و بارندگی سیل آسا در جزيره ليوارد آغاز شود.

به گفته كارشناسان آب و هوايي، توفان يكي از شديد‌ترين توفان‌هاي استوايي تاريخ است و انتظار می رود برای چند روز با همین سرعت و شدت ادامه داشته‌باشد. مرکز ملی توفان های فوق استوایی آمریکا نيز با اعلام اينكه ایرما با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت در حرکت است هشدار داد که ايرما به طور بالقوه فاجعه‌بار خواهدبود.

همزمان گزارش می شود که یک توفان دیگر که خوزه نامگذاری شده در فاصله ای دورتر در اقیانوس اطلس در پشت ایرما شکل گرفته و انتظار می رود در ادامه هفته به توفان فوق استوایی بدل شود.

کد خبر 381322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha