همشهری‌آنلاین: حسینعلی شریف، داور بین‌المللی چهلمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در رشته اذان گفت: با ایجاد فضای قرآنی در سطح کشور، راغبین به یادگیری رشته‌های قرآنی افزایش می یابند و هم‌اکنون علاقمندان بی‌شماری درصدد شرکت در مسابقه‌ها هستند.

حسینعلی شریف، داور چهلمین دوره مسابقه‌هاي سراسری قرآن کریم در رشته اذان اظهار کرد: نوای خوش اذان مورد توجه بسیاری از مردم بوده، چرا که اذان نمادی برای معرفی دین‌مان محسوب می شود.

شريف ادامه داد: اذان‌گویی از ثواب ویژه‌ای برخوردار است، لذا بسیاری از مسلمانان بر یادگیری آن اهتمام جدی دارند.

به گزارش ایسنا، کارشناس، موذن و داور مسابقه‌ها در رشته اذان تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش زمینه دسترسی به دوره‌های کمک آموزشی این رشته قرآنی را فراهم سازند.

شریف درباره اهمیت و نقش برگزاری محافل و مسابقات قرآنی گفت: با ایجاد فضای قرآنی، راغبین به یادگیری رشته‌های قرآنی افزایش یافته‌است.

او افزود: در رشته اذان، نتایج مطلوب و قابل قبول بوده است.

حسینعلی شریف با اشاره به سبک‌های خاص اذان اذعان داشت: سبک‌های مورد توجه مسابقه‌ها سبک‌هایی با لحن و لهجه عربی بوده، لذا با ادای جمله‌هاي اذان با لهجه فارسی، نتیجه قابل قبول کسب نمی‌شود.

او ادامه داد: کسب نمره بالا مستلزم رعایت تمامی قواعد و فنون علم تجوید بوده و فرد موذن در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب از مسابقه‌هاحذف می‌شود.

این داور بین‌المللی با بیان این‌که سطح مسابقه‌ها نسبت به سال‌های پیش تغییر محسوسی نداشته است، گفت: با توجه به این‌که رشته دعاخوانی یک رشته جدید محسوب شده و در بین متسابقین به خوبی شناخته نشده است، لذا انتظار می‌رود در سال‌های آتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 381328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha