همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها با ارسال نامه‌ای، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار شدند و گفتند جهان پرآشوب کنونی از بحران افراط‌گرایی به‌ نام دین و یا نژاد، بسیار در رنج و عذاب است و هر روز شاهد کشتار انسان‌های بی‌گناه و تخریب شهرها و عبادتگاه‌ها از سوی گروه‌هایی ‌هستیم.

به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از این نامه که خطاب به «آشین نیانیسارا»، رئس آکادمی بین‌المللی سیتاگو میانمار نوشته شده، آمده است:

«پیام تمام ادیان الهی و آیین‌های بشری بعد از دعوت به حق و حقیقیت؛ پاسداشت صلح و دوستی و احترام و مهربانی به همه انسان‌هاست. به‌ همین دلیل اعمال خشونت و افراط‌گرایی هنگامی ‌که منتسب به ادیان و آیین‌های مذهبی می‌شود؛ اسفبار و نگران‌کننده‌تر است؛ زیرا منجر به قضاوت‌های ناصواب در کارآمدی دستورهاي مذهبی می‌شود.

امروزه موضوع ارتباط و همکاری آنان و ترویج گفت‌وگوهای سازنده اهمیت دوچندان پیدا کرده است. شناخت اینجانب از حضرت‌عالی در چند نوبت گفت‌وگو و دیدار بسیار مهم و سازنده‌ای که در ایران و میانمار داشته‌ایم من را به استمرار این گفت‌وگوها تشویق می‌کند.

جهان پرآشوب کنونی از بحران افراط‌گرایی به‌ نام دین و یا نژاد، بسیار در رنج و عذاب است و هر روز شاهد کشتار انسان‌های بی‌گناه و تخریب شهرها و عبادتگاه‌ها از سوی گروه‌هایی ‌هستیم که صرفاً خود را مؤمن دانسته و دیگران را متهم کرده و جواز قتل و غارت آنها را صادر می‌کنند.

مدت مدیدی است که اخبار و مستندات متعددی از رفتار خشونت‌آمیز میان برخی از اهالی کشور میانمار از مسلمان و بودایی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که قلب هر انسانی را فارغ از دین و آیین خاص به درد می‌آورد و این در حالی است که تصویر رایج از پیروان آیین بودا، همواره تصویری توأم با دوستی و مودت و مدارا در کنار برادران مسلمانشان بوده ‌است.

با عنایت به این جایگاه خطیر و مؤثر حضرت‌عالی است که اینجانب به عنوان دوست و آشنای دیرین که از نزدیک با خصوصیات اخلاقی و تأثیرگذارتان در جامعه بوداییان آشنا هستم، از حضور محترم جنابعالی صمیمانه درخواست دارم به عنوان عالی‌ترین رهبر بوداییان میانمار، برای رفع عاجل این خشونت‌ها و تحقق صلح و زندگی محبت‌آمیز در بین اقشار مختلف جامعه میانمار، دستورات و تدابیر لازم را ابلاغ فرمایید و فضای دلهره و غم‌انگیز موجود بین مسلمانان و بوداییان را در جامعه میانمار به فضای پایدار صلح و دوستی و مدارا تغییر دهید.

اینجانب آمادگی دارم در صورتی که صلاح می‌دانید و در چارچوب دیدارها و گفت‌وگوهای سازنده‌ای که با یکدیگر داشته‌ایم، در این مسیر انسان‌دوستانه و در کنار شما، برای رفع این بحران انسانی همکاری کنم.»

کد خبر 381333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha