همشهری‌آنلاین: بحش آنلاین نیوزویک در مقاله‌ای مدعی شد، با‌این‌که آژانس‌های امنیتی روسیه به اف‌بی‌آی و سازمان سیا هشدار داده بودند عاملان حمله‌های تروریستی ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ خطرات امنیتی بالقوه محسوب می‌شوند، اما برادران سارنایف که مسئول این حمله‌ها بودند از طرف مسکو این عملیات را انجام دادند.

نویسنده این مقاله به مشکلات و بحران‌های سراسر جهان نگاهی انداخته و روسیه را مقصر همه آنها دانسته است.

آندره کوالف، نویسنده این مقاله برای نشریه نیوزویک گفت: رای بریگزیت انگلیس، بحران آوارگان سوریه در اروپا و روی کارآمدن سیاستمداران جناح راست همگی یک علت دارد و آن مسکو است.

كوالف افزود: روسیه باید مسئولیت خود در تمامی این رویدادها را بپذیرد.

او درخصوص بمب‌گذاری بوستون گفت: آیا برادران سارنایف که ملیت‌شان چچنی بود و مسئول حمله‌هاي بوستون محسوب می‌شدند به ابتکار خودشان این کار را انجام دادند؟ این کاملا بعید به نظر می‌رسد.

انفجار در جریان دو ماراتن در بوستون آمریکا دست کم سه کشته و ۱۳۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، کوالف به عنوان یک دیپلمات در جماهیر شوروی تحت رهبری میخائیل گورباچف و همچنین به روسای جمهور روسیه از جمله بوریس یلتسین و ولادیمیر پوتین خدمت کرده است.

او در این مقاله اعتراف کرده گاهی اوقات به خاطر گفتن این‌که کرملین در جهان نفوذ بسیاری دارد سرزنش می‌شدند.

در واقعیت سرویس‌های امنیتی روسیه مدتی قبل از وقوع حمله‌هاي بوستون هشدارهایی را به چندین آژانس امنیتی آمریکایی ارسال کرده و در آن توضیح دادند که تیمورلنگ سارنایف، شهروند چچنی - آمریکایی از سال 2010 میلادی به شدت تغییر کرده و او و مادرش به گروه‌های افراطی روی آورده‌اند.

یکی از مقام‌هاي آمریکایی در سال 2013 به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: روس‌ها نگرانند چون این مادر و پسر بسیار افراطی و مذهبی شده‌اند و اگر به روسیه بازگردند ممکن است به شبه‌نظامیان شورشی بپیوندند.

کد خبر 381369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha