مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

ما اجازه هیچ‌گونه ساخت و‌سازی‌ را در این ملک نخواهیم داد. نقطه آغاز و پایان سخنان و گلایه‌های اهالی خیابان بوستان پنجم درباره ملک ۳۸۰۰مترمربعی این خیابان که حدود دو دهه قبل بوستانی محلی بود و امروز تبدیل به زمینی بی‌دار و درخت شده، همین یک جمله است. اگرچه براساس حکم دادگاه فعلا عملیات ساختمانی در این ملک انجام نمی‌شود.

ساختمان

زهرا نژادبهرام، عضو هيأت رئيسه و عضو كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران سه‌شنبه گذشته در جلسه علني شوراي شهر درباره همين ملك تذكر داد و گفت: براساس اطلاعات واصله به كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران زميني حدود ۳۰۰۰ متري در خيابان پاسداران بوستان پنجم در اختيار سرمايه‌گذار قرار داده مي‌شود تا فضاي سبز، محلي براي ساخت‌وساز شود. وي در ادامه تذكر خود به تجمع چند باره مردم در اين محل نيز اشاره كرد و افزود:

در نهايت شهردار منطقه عطف به حكم ديوان عالي دستور توقف داده و اين مسئله در دست پيگيري شهرداري قرار گرفته است. اين عضو شوراي شهر تهران ديروز در گفت و گو با همشهري نيز اعلام كرد كه با همكاري شهرداري منطقه 4 پرونده اين ملك به سازمان بازرسي كل كشور نيز ارجاع شده است. نژادبهرام تصريح كرد: بايد در اين مدت مواردي چون علت و شكل واگذاري ملك، چرايي تغيير كاربري و مجوز صادر شده براي ساخت اين ملك بررسي شود. وي يادآور شد: تا زمان بررسي اين مسائل در مراجع صالح، عمليات ساخت و ساز در اين ملك نيز همچنان متوقف خواهد بود.

  • اهالي چه مي‌گويند

پلاك ثبتي 1/449/37در ناحيه 3منطقه 4تهران مربوط به ملك 3800مترمربعي خيابان بوستان پنجم منشعب از خيابان پاسداران است. يكي از اهالي اين محله در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: اين ملك درختان بسياري داشت. در چند‌ماه گذشته درختان اين محل را از بين بردند. بعد از آن بود كه متوجه شديم قرار است در اين ملك برج بسازند اما ما اجازه نخواهيم داد.

براساس تابلوي مشخصات پروژه كه در مقابل ملك و معرض ديد شهروندان نصب شده است مجوز صادر شده براي اين ملك از ساخت بنايي 15طبقه خبر مي‌دهد كه شامل 3طبقه زيرزمين، يك طبقه همكف و 11طبقه مسكوني است. اين در حالي است كه بيشتر ساختمان‌هاي اطراف اين ملك بناهايي با 6 يا 7 طبقه هستند. فرهاد يكي ديگر از ساكنان اين خيابان است كه از حدود 40سال پيش به خوبي وضعيت ملك مورد نظر را به ياد دارد.

به گفته وي، اين ملك منزلي شخصي بود كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تملك شد و بعد از مدتي در اختيار شهرداري قرار گرفت و از همان زمان دوره‌هاي مختلف را تجربه كرد. اين ساكن قديمي خيابان بوستان پنجم يادآور شد: حدود دو دهه قبل اين ملك بوستاني محلي بود كه وسايل بازي كودكان در آن نصب شده بود و حتي يكي، دو فيلم و سريال هم در همين بوستان بازي كردند كه نمونه خوبي براي مشاهده فضاي سبز و درختان بزرگ آن است كه حالا وجود ندارند.

فرهاد همچنين تأكيد كرد: حدود يك دهه قبل نيز شهرداري ناحيه منطقه‌4در ساختمان اين بوستان مستقر بود. همزمان موزه مس نيز در گوشه اين ملك ايجاد شده بود كه البته چند سال قبل جمع‌آوري شد. وي با اشاره به اينكه مدتي قبل شهردار منطقه 4نيز از اين ملك بازديد داشته است از ممانعت اهالي از انتقال كاميون‌هاي خاكبرداري از اين ملك نيز خبر داد كه چندي قبل انجام شده است. وي و بقيه اهالي نيز تأكيد مي‌كنند ما اجازه ساخت برج در اين ملك را نخواهيم داد.

  • پروانه شهرداري تغيير نمي‌كند

بابك شيدائي، معاون شهرسازي و معماري منطقه 4به‌عنوان مسئول ساخت و سازها در اين پهنه از شهر نيز به همشهري گفت: به‌دنبال شكايتي كه اهالي به ديوان عدالت اداري داشتند، دستور موقت دادگاه براي توقف فعاليت ساختماني صادر شده و شهرداري نيز از 11تيرماه از اين اقدام جلوگيري كرده است.

اگرچه مجري پروژه در تابلوي مشخصات تاريخ شروع پروژه را 6شهريور ثبت كرده است اما همچنان حكم دادگاه براي توقف فعاليت ساختماني معتبر است. اين مقام مسئول در شهرداري منطقه 4در ادامه افزود: شهرداري مجوز مربوط به اين ملك را براساس طرح تفصيلي صادر كرده است.

اين ملك در پهنه مسكوني R122قرار دارد كه به پهنه مسكوني با تراكم متوسط اشاره دارد. البته با توجه به وضعيت ملك، توانسته با كاهش سطح اشغال و افزايش ارتفاع مجوز دريافت كند. شيدائي درباره وضعيت ساخت‌وساز اين ملك پس از حكم رسمي دادگاه نيز گفت: دادگاه در نهايت درباره ساخت‌وساز يا عدم‌ساخت و ساز در اين ملك رأي مي‌دهد و اگر حكم بر ساخت‌وساز باشد، پروانه صادر شده از سوي شهرداري مجوز فعلي است.

کد خبر 381397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha