مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

نمایشگاه دائمی نقشه تهران با حضور شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

محمدعلی نجفی

محمدعلي نجفي در اين مراسم با اشاره به اقدامات مديريت قبلي پايتخت براي احياي نمايشگاه دائمي نقشه اظهار داشت: اگر بخواهيم براي آينده تهران چشم‌انداز مطلوبي را تعيين كنيم، طبيعي است كه نيازمند آگاهي دقيق از گذشته تهران هستيم. وي همچنين اظهار اميدواري كرد كه حداكثر استفاده علمي و آموزشي از اين نمايشگاه صورت گيرد. شهردار تهران با اشاره به اينكه بدون آشنايي با گذشته و آنچه در تهران، كشور و جهان به وقوع پيوسته نمي‌توان تصميم درستي گرفت، گفت: اين نمايشگاه پايگاه بسيار خوبي براي برنامه‌ريزي‌هاي آينده شهر است.

نجفي همچنين تأكيد كرد: به‌طور حتم تحليل نقشه‌هاي تهران و سير تحول آنها مي‌تواند بياموزد كه تصميمات پيشين تا چه اندازه بر زندگي امروز ما تأثير دارد. شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه امروز تهران نياز به تغيير و تحول دارد، تصريح كرد: هر شهري از دو بعد جسمي و رواني برخوردار است. امروز جسم و روان تهران رنجور است و اين البته بدان معنا نيست كه از خدمات گذشتگان غفلت كنيم، اما آنچه قطعي است اين است كه تهران نياز به تحولات گسترده دارد تا به يك شهر مناسب‌تر براي زندگي تبديل شود؛

براي يك زندگي انسان‌گرايانه و انسان‌مدارانه. شهردار تهران درباره فضاي نمايشگاه دائمي نقشه نيز اظهار داشت: چنين مكان‌هايي براي غني‌سازي‌ اوقات فراغت جوانان مناسبند و فرصت مناسبي را در اختيار مسئولان و مديران تعليم و تربيت قرار مي‌دهند. نجفي همچنين با خطاب قراردادن وزير آموزش و پرورش و تقدير از وي به‌دليل حضور در اين مراسم گفت: به هرحال اين محيط تعلق به دانش‌آموزان و نسل‌هاي آينده ما دارد. اميدوارم در طول سال تحصيلي دانش‌آموزان مدارس به اين مكان بيايند تا دريابند كه گذشتگان ما براي تهيه ساده‌ترين نقشه‌ها چقدر مرارت ها كشيده‌اند.

  • ورود 2 هزار اتوبوس به پايتخت

شهردار تهران پس از افتتاح نمايشگاه دائمي نقشه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد. محمد علي نجفي همچنين از ورود 2هزار دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني تهران خبر داد.به گفته شهردار تهران، سري نخست اين اتوبوس‌ها تا پايان سال وارد تهران مي‌شود. اتوبوس‌هاي جديد محصول كشور مجارستان بوده كه با مشاركت صنايع داخل كشور توليد مي‌شوند.

محمدعلي نجفي همچنين از تشكيل كميته مشترك بين وزارت آموزش و پرورش و شهرداري تهران براي بهبود وضعيت مدارس شهر خبر داد و گفت: چهره شهر در چند روز آينده تغيير خواهد كرد. وي با بيان اينكه شهرداري در بودجه خود 33ميليارد تومان كمك به آموزش و پرورش را مصوب كرده كه البته شهرداران مناطق نيز جداگانه كمك‌هايي به مدارس داشته‌اند، گفت:

البته 50درصد اين بودجه هزينه شده است اما برنامه‌اي داريم كه از نيمه دوم سال و از سال ديگر كمك‌ها به آموزش و پرورش هدفمند و ماموريت‌گرا باشد و كمك‌هاي متفرقه و بي‌هدف به مدارس نداشته باشيم كه در همين راستا كميته مشترك با كمك آموزش و پرورش و شهرداري تشكيل مي‌شود. نجفي درباره آمادگي پايتخت براي استقبال از‌ ماه مهر نيز گفت:


پيش از اين نيز با فرمانده پليس راهور جلسه مفصلي در دفترم داشتم كه تصميمات خيلي خوبي درخصوص بازگشايي مدارس اتخاذ شد و اميدواريم كه با تصميمات اخذشده ترافيك كمتري را شاهد باشيم. به گفته وي، در اين جلسه به بحث سرويس‌هاي مدارس توجه ويژه‌اي شده است. شهردار تهران در پايان سخنان خود در جمع خبرنگاران نيز انتخاب صالحي اميري به‌عنوان قائم‌مقام شهردار تهران را رد كرد و گفت: هر چند كه ايشان از چهره‌هاي فرهنگي و خدوم كشور است، اما در اين خصوص صحبتي نكرده‌ايم.

  • مجموعه‌اي بي‌نظير

نمايشگاه دائمي نقشه تهران كه در شمال شهر و محله اقدسيه قرار دارد،‌مجموعه‌اي بي‌نظير از 3هزار نقشه قديمي و اصيل تهران را در خود جاي داده است. از اين موزه براي توسعه اطلاعات مكاني شهر تهران استفاده مي‌شود و محققان، پژوهشگران و دانش‌آموزان مي‌توانند از اين مجموعه استفاده كنند. قديمي‌ترين نقشه موجود در اين مركز نيز به سال 1826ميلادي و دوره فتحعليشاه قاجار بازمي‌گردد.

کد خبر 381399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha