مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مستند "گوارا" کاری از مریم رحیمی است با هدف تاثیر گذاری در خصوص نوشیدن آب و با روایتی هنری و شاعرانه ساخته شده است.

مستند گوارا

مریم رحیمی كارگردان و تهيه كننده اين مستند در اين‌باره مي‌گويد:اين مستند با هدف تاثیر گذاری در جهت اصلاح سبک زندگی، به چگونگی نوشیدن ، مقدار آب مورد نیاز بدن ، کیفیت آب مورد استفاده، زمانهای مناسب یا نامناسب برای نوشیدن آب و موارد بسیار دیگری پرداخته که بر آن آگاه نیستیم و این عدم آگاهی موجب استفاده ناصحیح و بدنبال آن خارج شدن از چرخه تعادل و ایجاد بیماری در افراد می‌گردد. گوارا شايد روايتي از "صبر بر تشنگي" باشد.

در توليد اين مستند؛ خانم دکتر شیربیگی، خانم دکتر کارکن، آقای دکتر رضایی پور، آقای دکتر انصاری پور و  آقای دکتر رضایی همكاري داشته‌اند.

این مستند پیش از این در پردیس تئاتر تهران با حضور جمعی از هنرمندان، پزشکان و عموم مردم يكبار اكران شده است و در آن اكران هنرمندانی چون بهزاد فراهانی، حسام الدین سراج، کامبیز روشن روان، حمید مظفری، فاضل جمشیدی، محمد ساربان ، زهره عشقی ، فهیمه رحیم نیا ، مهدی عابدینی ، ،آتش تقی پور ،مریم معترف، علی بی غم ، سیاوش چراغی پور، بابک صفیخانی، شراره عطاری، سوسن رحیمی، سامان ارسطو، رامک صرافان و ... حضور داشتند.

اظهارات تعدادي از تماشگران مستند"گوارا" بعد از اكران:

 

  • کامبیز روش‌روان؛ آهنگساز

گوارا، مستندی است ارزشمند و حاوی اطلاعات مفید از چگونگی استفاده از این ماده برای آشامیدن هنگام تشنگی و جلوگیری از بروز برخی بیماریها و تاثیر آن بر سلامتی. ارایه اطلاعات مربوط به عادات غلط نوشیدن مایعات همراه با مواد غذایی، چگونگی وضع تشنگی و مقدار آب مورد نیاز بدن. لازم است این مستند جهت آگاهی مردم در سطح وسیعی در جامعه پخش و مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

  • حسام‌الدين سراج؛ هنرمند آواز

"گوارا" فيلم جذاب، خوش ساخت و آموزنده‌اى است. ببينيد تا بدانيد استفاده درست از آب چگونه آن را گواراتر مى‌كند.
نوش جان، گواراى وجودتان باد

  • سیاوش چراغی پور؛بازیگر


با دیدن مستند گوارا .دریچه جدیدی از مسائل به ظاهر ساده زندگی به روی من باز شد که فکر نمی‌کردم تا این اندازه مهم هستند. تمام ذهنیت و تفکرات من در باره مصرف آب به هم ریخت. دیدن این فیلم مثل یک دانشگاه بود.

  • سوسن رحیمی؛ نمایشنامه نویس

فیلم گوارا با یک دید کارشناسی دقیق در یچه‌ایی نو و تازه از یکی از پیش پا افتاده‌ترین کارهایی که هر روز انجام می‌دهیم، يعني نوشيدن آب،‌را به رویمان باز می‌کند. با دیدن این فیلم انسان به فکر فرو می‌رود كه تا حالا چه می‌کرده ؟

  • بابک صعیخانی؛نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس


آب سوژه فیلم "گوارا" ست. سوژه‌ای که بس هوشمندانه برگزیده شده است. آب نخستین واژه‌ای است که ما خواندن و نوشتن آن را می‌آموزیم، هر روز بارها و بارها از آن می‌نوشیم اما مریم رحیمی در فیلم خود به ما نشان می‌دهد، نه چنان که باید آن را می‌شناسیم و نه چنان که شاید، از آن می‌نوشیم. در فیلم گوارا، ما می‌آموزیم که "نوشیدن یک جرعه آب، چندان هم ساده نیست."

  • فاضل جمشیدی؛ خواننده و آهنگساز

هوا" و "آب" دو عنصر که به درجات متفاوت حیات انسان را تضمین‌اند.. جاری‌اند و موجود.... اما ما انسانها پدیده های هستی بویژه این دو مهم را چگونه درک می کنیم و لحظه لحظه و قطره قطره آن را چگونه می نوشیم و فرو می بریم..
مستند "گوارا" ساخته "مریم رحیمی" به ما می آموزد که آب این پدیده گرانسنگ هستی را بفهمیم... و درک کنیم و مفید استفاده نماییم.... عنصری" سهل ممتنع" که بودنش آسان و نبودنش فاجعه..

  • فهيمه رحیم نیا؛ بازیگر

بعد از هوا، آب برای زندگی یکی از مهم ترین‌هاست چه خوش است که بدانیم چگونه آن را مصرف کنیم تا به جای دچار شدن به کبد چرب و بیماری‌های گوناگون همیشه از نعمت سلامتی برخوردار باشیم. ای کاش همگان شانس دیدن فیلم مستند گوارا را داشته باشند.

  • محمد ساربان؛ بازیگر

فیلم بسیار ساده و به دور از اصطلاحات سخت پزشکی بود و به تفهیم مضرات و فواید درست وبه اندازه و وبموقع نوشیدن آب میپرداخت و با اطلاعات تازه و مفیدی که به تماشاگر می‌داد باعث شد که مدعوین 77 دقیقه با دقت و توجه خاص به توصیه‌های فیلم توجه كنند.

مستند گوارا سه‌شنبه 21 شهریور ساعت 17 و 45 دقيقه در یکی از جلسات مداوم انجمن تهیه کنندگان سينماي مستند ايران، در سالن شهناز خانه هنرمندان اکران می‌شود.

کد خبر 381486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha