همشهری آنلاین: قیمت انواع فلزات اساسی در بازارهای جهانی روند افزایشی داشت

تنش‌های آمریکا و کره‌شمالی سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای کم‌ریسک از جمله فلزات اساسی و طلا هدایت کرده است، اونس جهانی طلا در یک ماه بیش از ۶۹ دلار رشد داشته است.

به گزارش فارس، در آخرین به روزرسانی قیمت‌ فلزات اساسی در بازار بورس لندن، هر تن آلومینیوم به قیمت 2 هزار و 72 دلار معامله شد.

بررسی قیمت یک ماه گذشته آلومینیوم نشان می‌دهد کمترین قیمت در هشتم آگوست با 1976 دلار در هر تن رقم خورده است.

این فلز روند افزایشی قیمت خود را تا رسیدن به 2112 دلار ادامه داده و با تجربه‌ نوسان‌هایی بیشترین قیمت یک ماه گذشته تا 2120 دلار پیش رفته است.

همچنین آخرین به روزرسانی قیمت بازار بورس لندن حاکی از این است که هر تن مس به قیمت 6780 دلار به فروش رفته است.

بیشترین قیمت فلز مس در یک ماه گذشته 5 سپتامبر با 6903 دلار در هر تن به فروش رفته و پس از آن مسیر کاهشی خود را طی چند روز ادامه داده و به قیمت 6779 دلار افت کرده است.

همچنین آمار قیمتی بازار بورس لندن نشان می‌دهد که فلز روی به قیمت 3081 دلار در هر تن معامله شده همچنین هر تن نیکل به قیمت 11 هزار و 845 دلار معامله شده است.

فلز سرب به قیمت 2272 دلار و قلع به قیمت 20 هزار و 775 دلار و آلیاژ آلومینیوم 1735 دلار و نیز کبالت 61 هزار دلار در هر تن معامله شده است.

بررسی روند قیمتی یک ماه گذشته فلزات اساسی نشان می‌دهد که تقریباً همه فلزات افزایش قیمت را تا چند روز گذشته ادامه داده‌اند. شاید یکی از دلایل تقاضای بیش از اندازه فلزات اساسی در یک ماه گذشته، افزایش تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی است که سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای کم‌ریسک هدایت کرده است.

طی این مدت روند قیمت طلا هم افزایشی بوده به طوریکه هر اونس طلا طی یک ماه گذشته بیش از 69 دلار افزایش یافته است.

فلزات اساسی دیگر نظیر پلاتینیوم هم در ماه‌های گذشته رشد چشمگیری داشته به طوریکه این فلز گرانبها در یک ماه گذشته 33 دلار و در 6 ماه گذشته 64 دلار رشد قیمت داشته است.

کد خبر 381609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha