همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از خانه ای بی گفت: وزارت بهداشت از یک سال و نیم پیش پیشنهاد داده است که بیماری ای بی، بیماری خاص شناخته شود و امیدواریم که این پیشنهاد در آینده ای نزدیک مصوب شود.

ویر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید خود از خانه ای بی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از خانواده در مورد ابتلای فرزندان خود به بیماری پروانه ای، نکات پیشگیری را رعایت نکرده و گاه می‌بینیم که دو، سه و حتی چهار فرزند یک خانواده به این بیماری مبتلا است و شرایط این بیماران بسیار سخت و دشوار است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اکثر زخم بیماران ای بی، زیر لباس‌های آنها پنهان است، افزود: اقدامات پزشکی لازم برای این بیماران انجام شده و در حال انجام است اما بزرگترین مشکل آنها، شناخته نشدن بیماری ای بی به عنوان بیماری خاص است که هزینه‌هایی را برای این بیماران و خانواده‌های آنها به همراه دارد و امیدوارم که با همکاری دولت و مجلس، ای بی به عنوان بیماری خاص محسوب شود.

هاشمی تصریح کرد: بیش از یک سال و نیم است که پیشنهاد داده ایم ای بی به عنوان بیماری خاص شناخته شود و امیدواریم که این پیشنهاد در آینده ای نزدیک مصوب شود.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به پرونده‌های ثبت شده در خانه ای بی، بیماران ای بی و خانواده‌های آنها مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دارند که بر روی زندگی آنها تاثیر می‌گذارد اما اگر یک سازمان رفاه اجتماعی موثری در کشور وجود داشت، ممکن بود گرفتاری‌های این بیماران و خانواده‌های آنها کمتر از امروز بود.

هاشمی تصریح کرد: به عنوان یک فرد ایرانی و نه وزیر بهداشت، تصور می‌کنم که مردم می توانند در کوتاه مدت نقش مهمی در حل مشکلات بیماران ای بی و خانواده‌های آنها داشته باشند اما در بلند مدت، ارائه خدمات بر عهده دولت است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی در کشور می‌توانند به خانواده بیماران ای بی و اشتغال آنها کمک کنند زیرا تعداد آنها زیاد نیست و کمتر از 500 نفر هستند و در حدود 400 خانواده بیماران ای بی، ممکن است حدود 200 خانواده مشکلات جدی در حوزه اقتصادی و معیشتی داشته باشند که با کمک خانه ای بی می‌توان بخشی از رنج و تالم آنها را کاهش داد.

هاشمی از بیماران ای بی به عنوان انسان‌های بسیار باهوش یاد کرد و گفت: یکی از این بیماران، پزشک است و زحمات زیادی کشیده و حدود 13 مقاله بین المللی دارد و علاوه بر پزشکی، در سایر حوزه‌ها نیز استعداد و توانمندی بالایی دارد که انتظار داریم رسانه‌ها، بتواند این اراده‌های قوی و ارزشمند را به جامعه معرفی کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امیدواریم دولت بتواند بیش از گذشته به بیماران ای بی و خانواده‌های آنها کمک کند و خیرین سلامت نیز با خانه ای بی همکاری داشته باشند و به آنها کمک کنند.

وزير بهداشت از تلاش‌های حجت الاسلام هاشمی رییس خانه ای بی، بنیاد مستضعفان، سازمان صدا و سیما و رسانه‌ها به دلیل کمک به بیماران ای بی و شناساندن آن به جامعه تقدیر و ابراز امیدواری کرد که از بروز موارد جدید این بیماری در کشور پیشگیری شود.

پیش از سخنان وزیر بهداشت، حجت الاسلام هاشمی و تعدادی از بیماران ای بی(پروانه ای) به بیان مهمترین مشکلات و کمبودهای خود پرداختند.

کد خبر 381621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha