همشهری آنلاین: دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارسال محموله ۴۰ تنی کمک‌های امدادی به مردم آسیب دیده میانمار از طریق کشور بنگلادش خبر داد و گفت: دولت میانمار اجازه ورود محموله را نداد.

میانمار روهینگا

به گزارش مهر، مصطفی محمدیون با اعلام این خبر گفت: پس از دستور رئیس جمهوری کارگروهی در هلال احمر برای ارسال کمک به مردم آسیب دیده میانمار تشکیل شد و قرار بود ابتدا این کمک‌ها از کشور میانمار در اختیار مردم قرار بگیرد ولی دولت میانمار مخالفت کرد و اجازه ورود محموله و کمک‌های امدادی را نداد.

وی ادامه داد: بنابراین با سفیر بنگلادش در ایران و سفیرمان در بنگلادش رایزنی کردیم و قرار شد محموله ۴۰ تن که شامل اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی است از طریق هوایی به بنگلادش ارسال و سپس در اختیار مردم آسیب دیده میانمار قرار بگیرد.

محمدیون با اعلام این که دولت بنگلادش در این خصوص اعلام آمادگی کرده است، گفت: بزودی این کمک‌ها به همراه تیم ارزیاب هلال احمر ایران برای بررسی وضعیت نیازها اعزام می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر ایران بر اساس اهدافش که همانا کاهش آلام بشری است و بر اساس دستور رییس جمهوری آمادگی دارد تیم‌های امدادی، درمانی و دیگرمحموله های امدادی را برای مردم آسیب دیده میانمار اعزام کند.

کد خبر 381625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha