دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: ویندوز هولوگرافیک(Windows Holographic) یا ویندوز واقعیت چندگانه(Windows Mixed Reality) پلتفرمی است که باعث ادغام دنیا مجازی با واقعیت می‌شود.

برای اولین بار مایکروسافت در سال 2015 در کنفرانسی از این فناوری رونمایی کرد. و در سال 2016 به همراه مایکروسافت هولولنز به صورت آزمایشی راهی بازار شد و انتظار می‌رود به صورت کاملا فراگیر تا سال 2017 مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که، دستگاه اپلیکیشن مورد استفاده را به صورت فیزیکی مقابل چشمان کاربر قرار می‌دهد.

در حالت عادی وقتی با استفاده از ماوس و صفحه کلید می خواهید از یک اپ استفاده کنید باید روی آن کلیک کنید.اما با استفاده از هولوگرافیک، آیکون اپلیکیشن مورد نظر درست مقابل شما قرار میگیرد و می‌توانید با آن ارتباط فیزیکی داشته باشید.

هولوگرافیک، به کمک سخت‌افزار تعبیه شده در هولولنز، دنیای واقعی و دنیای واقعیت افزوده و مجازی را ترکیب می‌کند و فضای اطراف شما را می‌تواند انیمیشنی کند.

هولوگرافیک کمک بسیار زیادی به طراحان، معماران و ... می‌کند. علاوه بر این‌ها، برای مثال می‌توانید بازی ماینکرفت را بر روی فرش اتاقتان انجام دهید.

بازی ۲۰۱۷

کد خبر 381642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha