یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب مقررات روابط عمومی به همت مهدی باقریان از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شده است.

کتاب مقررات روابط عمومی

به گزارش شارا، هدف کتاب مقررات روابط عمومی شناساندن بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و به طور کلی مقررات و قوانین روابط عمومی به کارگزاران روابط عمومی است. همچنین در این کتاب جوانب حقوقی روابط عمومی در برخی اصول قانون اساسی، جایگاه وسایل ارتباط جمعی، حقوق رسانه‌ها در برنامه‌های توسعه و جایگاه اطلاع رسانی در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب مقررات روابط عمومی، مشتمل بر سه بخش زیر است:

  • قانون و روابط عمومی
  • مقررات عمومی روابط عمومی
  • مقررات تخصصی روابط عمومی

اما سوال عمده که صاحب‌نظران و مدیران روابط عمومی سعی کرده‌اند پاسخی برای آنها پیدا کنند، این است: چرا بعضی از این قوانین قابل اجراست و برخی دیگر رعایت نمی‌شوند؟ و یا چرا اصلاً بسیاری از مقررات روابط عمومی الزام آور نبوده‌اند و یا چرا بعد از مدتی به فراموشی سپرده شدند؟، ظاهراً چهار عامل اصلی، نگرش منفی مدیران ارشد اجرایی، سلطه مدیریت سلیقه، حضیض جایگاه و به رسمیت نشناختن حرفه روابط عمومی به عنوان یک علم و اهمیت نقش آن در معادلات سازمانی و اجتماعی، پاسخ اولیه برای این سوال است. البته عدم جدیت دولت و به تبع آن عدم نظارت و ضمانت اجرایی و یا الزام آور نبودن مقررات وضع شده می تواند یکی دیگر از این عوامل باشد.

همچنین این عوامل به اضافه تأثیرات منطقی بخشنامه ها که نشات گرفته از نگرش ها و برداشت های فردی و سلیقه ای افراد است، بر اجرای آنها موثر بوده اند.

كتاب مقررات روابط عمومی نوشته دكتر مهدی باقریان از سوي انتشارات کارگزار روابط عمومي در نوبت چاپ اول تابستان 1396 منتشر شده است. اين كتاب در 192 صفحه و در قطع وزیری به قیمت 18 تومان روانه بازار كتاب شده است.

کد خبر 381652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha