دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مارتین شولتس،رقیب آنگلا مرکل در انتخابات پیش روی آلمان برای اولین بار شرایط خود برای تشکیل هرگونه ائتلافی را اعلام کرد.

 مارتین شولتس از حزب سوسیال دموکرات آلمان که اصلی‌ترین رقیب آنگلا مرکل، صدراعظم فعلی این کشور در انتخابات پیش رو محسوب می‌شود، اظهار کرد حزب او پس از انتخابات ۲۴ سپتامبر(دوم مهر) هیچ ائتلافی تشکیل نخواهد داد؛ مگر این که درآمدهای عادلانه، آموزش و پرورش رایگان و تعهد در قبال اروپایی دموکراتیک مورد تضمین قرار گیرد.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های اخیر، حزب سوسیال دموکرات با حمایت ۲۴ درصدی اصلی‌ترین رقیب محافظه‌کاران در آلمان در انتخابات پیش‌رو محسوب می‌شود و اختلاف این دو حدود ۱۳ درصد برآورد شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این نخستین‌باری است که رهبر حزب سوسیال دموکرات شرایط خود برای تشکیل هرگونه ائتلافی را مطرح می‌‌كند.

 شولتس در پیامی ویدیویی که در وب‌سایت حزب خود منتشر کرد، گفت: چیزی که من قول می‌دهم، سیاست‌های خاص برای درآمد عادلانه، مدارس خوب و تحقق دموکراسی در اروپا است.

او ادامه داد: حزب ما این برنامه‌ها را اجرایی خواهد کرد. این سیاست‌ها برای من غیرقابل مذاکره هستند و از همین رو است که می‌خواهم صدراعظم آلمان شوم.

کد خبر 381721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha