همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال پیگیری رفع فیلتر توییتر هستیم و این موضوع در سراسر کشور در حال بررسی است.

به گزارش مهر، محمد جواد آذری جهرمی در برنامه «حالاخورشید» حضور یافت و در خصوص کسب و کارهای جوانان، رفع فیلتر توییتر و ... سخن گفت.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری رفع فیلتر توییتر هستیم، اظهار داشت: بخش های مختلف کشور در حال بررسی هستند؛نگاه ما عوض نمی شود و مثبت است، اما شاید کار ما به نتیجه نرسد.

به گفته وی، محدودیتی در استفاده از اسنپ و تپسی در کرج به وجود نیامده است.

جهرمی خاطر نشان کرد: شرکت سامسونگ برنامه ای برای کمتر کردن وابستگی به گوگل دارد. می توان با آنها و یا کشور ژاپن مذاکراتی داشت.

وی با بیان اینکه از دشمن جز دشمنی چیز دیگری نباید انتظار داشت، عنوان کرد: تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نشده است؛ دولت جدید آمریکا علاقه مند است در توافق صورت گرفته اختلال ایجاد کند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما تصمیم نداریم زندگی عادی مردم را مختل کنیم؛ این همان هدفی است که تحریم کنندگان ما دارند؛ پس باید از برخورد تند شعاری پرهیز کنیم؛ ما نمی پذیریم که کسب و کارهای سنتی جلوی کسب و کارهای نوپا را بگیرند. یک دسته از مشکلات به شرکت گوگل برمی گردد و سعی می کند انحصارات ذاتی ایجاد کند.

به گفته وزیر ارتباطات، تمام تلاش ما بر این است که مساله را حل کنیم چون موضوع مهمی در کسب و کار نوپا برای جوانان است.

وی گفت: کره جنوبی وابستگی مطلق خود را به گوگل و اندروید کم کرده است، این موضوع در دستور کار ما نیز وجود دارد.

کد خبر 381740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha