همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز پرداخت مطالبات سال ۱۳۹۵ خانواده های شهدا با اولویت استان‌ های محروم و کمتر برخوردار خبر داد.

محمدعلی شهیدی

به گزارش بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با اشاره به وعده پرداخت معوقات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گفت: در ادامه پرداخت معوقات خانواده های معظم شهدا که در دولت یازدهم اجرایی شد پرداخت مطالبات سال 1395 خانواده های معظم شهدا در 20 استان کشور از نیمه شهریور ماه سال جاری آغاز شد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اولویت استان‌ های محروم و کم برخوردار در پرداخت معوقات افزود: پرداخت مطالبات خانواده های معظم شهدا در 20 استان سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، گلستان، لرستان، کرمانشاه، اردبیل، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، مرکزی، شهرستان‌های استان تهران، زنجان، قزوین، البرز و یزد آغاز شده است و مطالبات این عزیزان در سایر استان‌ها نیز تا پایان سال پرداخت می ‌شود.

رئیس بنیاد شهید خاطرنشان کرد: پرداخت نشدن مطالبات ایثارگران در طول سال‌های گذشته باعث نارضایتی ایثارگران شده بود و در همین راستا و با برنامه ریزی ‌های انجام شده توسط بنیاد شهید معوقات سال‌های 1376 تا 1392 خانواده‌های معظم شهدا که در دولت ‌های مختلف به علت بار سنگین مالی پرداخت نشده بود، در دولت تدبیر و امید پرداخت شد.

وی اظهار داشت: همچنین مطالبات سال‌های 1393 و 1394 نیز پرداخت شد که مجموع معوقات و مطالبات پرداخت شده در دولت یازدهم بیش از پنج هزار میلیارد تومان بوده است.

شهیدی پیش از این در جمع خبرنگاران میزان مطالبات خانواده های شهدا را 600 میلیارد تومان عنوان کرده بود.

براساس آمار بنیادشهید، تعداد جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین حدود 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

کد خبر 381755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha