همشهری آنلاین: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توقف تولید و توزیع صندوق صدقات خانگی خبر داد و گفت: صندوق صدقات معابر نیز دیگر توسعه نخواهد یافت و در مقابل آن صندوق صدقات اماکن را توسعه خواهیم داد.

صندوق صدقات

به گزارش ایسنا، علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری خود که در آستانه «جشن عاطفه ها» در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد؛ گفت: نیکوکاران در سال گذشته حدود 53 میلیارد تومان جهت حمایت از دانش آموزان به جشن عاطفه‌ها کمک کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: جشن عاطفه ها به منظور کمک به توانمند سازی فکری خانواده ‌های تحت حمایت کمیته امداد با هدف ترویج فرهنگ خیرخواهی در حوزه آموزش برای یکسال تحصیلی، آموزش احسان و نوعدوستی و کاهش سن خیران در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه رقم کل مشارکتهای مردمی به کمیته امداد در سال گذشته را 650 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد مسئولیت ساماندهی کمک های مردی برای محرومیت زدایی، ترویج فرهنگ انفاق، احسان و کار خیر را در جامعه بر عهده دارد که در این زمینه موفق به ارتباط سازمان یافته با ١٠ میلیون خانوار ایرانی در قالب صدقات، اکرام، محسنین و همکاری در شبکه‌های نیکوکاری شده است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد هم چنین همکاری با موسسات خیریه را یکی از راهبردهای کمیته امداد اعلام کرد و افزود: کمیته امداد می تواند بیش از 35 سال تجربه خدمت رسانی به نیازمندان و همچنین اطلاعات و دانش خدمت رسانی به فقرا را در اختیار موسسات خیریه قرار دهد تا منابع موجود در کمیته امداد و موسسات خیریه بهینه شده و ارزش افزوده در جامعه ایجاد کند.

ذوالفقاری همچنین با شاره به ساماندهی خیرات نیکوکاران جهت توانمند سازی زیر ساخت‌های اساسی خانواده‌ها عنوان کرد: تبدیل خیرات مصرفی خیران به سمت خیرات ماندگار و بادوام از جمله خدمات اشتغال، مسکن،سلامت، آموزش و خدمات معنوی مورد نظر خانواد‌ه‌ها از ماموریت‌های مهم کمیته امداد است که می‌تواند حضور این خیران را در حمایت از نیازمندان سازمان یافته‌تر کند.

وی در ادامه بر الکترونیکی شدن خدمات کمیته امداد تاکید کرد و گفت: سرعت انتقال خدمات رسانی از نیکوکار به نیازمند، کاهش هزینه جمع‌آوری صدقات از صندوق‌های صدقات، افزایش امنیت در جمع آوری مشارکتهای مردمی، ارتقاء سطح دسترسی خیران برای کمک رسانی نیازمندان از جمله اهداف الکترونیکی شدن خدمات و طرح‌های کمیته امداد است که با جدیت پیگیری خواهد شد و در این راستا تولید و توزیع صندوق صدقات خانگی متوقف و پرداخت از طریق روش های نوین الکترونیکی جایگزین آن خواهد شد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش و تمرکز مسئولیت اجتماعی در بین افراد جامعه و واحدهای تولیدی گفت: نیکوکاران در پنج ماهه نخست امسال در سه موضوع پرداختهای نقدی، کالایی و خدماتی با کمیته امداد همکاری داشته‌اند.

ذوالفقاری ادامه داد: صنوف و صنعتگران می توانند بر اساس حرفه، تولیداتی که بیشتر مورد مصرف نیازمندان است تولید کرده و یا امکان جذب نیازمندانی را که تخصص و شرایط لازم را دارند با هدف توانمند سازی خانواده نیازمند فراهم کنند.

ذوالفقاری همچنین به امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت همراه اول باعنوان " امداد اول " اشاره کرد و افزود: با توجه به امضای این تفاهم نامه توقف تولید صندوقهای صدقات خانگی در برنامه‌های آینده این نهاد قرار خواهد گرفت.

وی به یکی از طرح های کمیته امداد جهت حضور خیرین برای سرمایه گذاری در صندوق ولایت نیز اشاره کرد و گفت: خیران با سرمایه گذاری در صندوق ولایت می‌توانند بخشی از نیاز خانواده‌ها را در قالب وام تامین کرده و در اختیار آنان قرار دهند. همچنین نیکوکاران می‌توانند اصل سپرده خود را در زمان دلخواه دریافت کنند.

کد خبر 381759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha