همشهری آنلاین: رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه پاکستان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه تهران - اسلام آباد گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست، برادر و تاثیرگذار در منطقه هستند و تهران مصمم است روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را با پاکستان توسعه دهد.

روحانی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار «خواجه محمد آصف»، با اشاره به اینکه اهداف مورد نظر در مناسبات تهران - اسلام‌آباد هنوز منطبق با ظرفیتهای موجود محقق نشده است، بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فی‌مابین و اجرای توافقات دوجانبه تأکید کرد.

رییس جمهور، گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم و تلاش در راستای ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک دو کشور را ضروری خواند و اظهارداشت: تقویت امنیت مرزها و تبدیل آن به مرزهای اقتصادی و تجاری و ایجاد بازارچه‌های مرزی در این مناطق به نفع دو ملت و در راستای ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

روحانی با تأکید بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر و کاملتر توافق میان بانک های مرکزی دو کشور و نیز تسهیل روابط بانکی میان ایران و پاکستان برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فی‌مابین، اظهار امیدواری کرد که روز به روز شاهد توسعه روابط میان دو کشور دوست و برادر باشیم.

روحانی با بیان اینکه امنیت و ثبات منطقه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: ایران و پاکستان در زمینه حل و فصل مسایل منطقه‌ای اهداف و دیدگاه‌ مشترکی دارند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مسایل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله افغانستان راه حل منطقه‌ای داشته و هرگز توسط بیگانگان و قدرتهای فرامنطقه ای حل و فصل نمی‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صرفا کشورهای منطقه، بویژه ایران و پاکستان، باید برای برقراری امنیت، ثبات و آرامش منطقه تلاش و همکاری کنند.

روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه از جمله پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار روابط و همکاری‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و بر اراده پاکستان برای توسعه، تعمیق و تحکیم همه جانبه مناسبات با ایران در راستای منافع مشترک تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه مشکلات منطقه راه‌حل‌ نظامی ندارد، گفت: حل مشکلات کشورهای منطقه نیازمند راه‌حل‌های منطقه‌ای بخصوص با حضور ایران بوده و هر اقدامی از سوی قدرتهای خارج از منطقه نمی‌تواند راهگشا باشد.

محمد آصف افزود: امروز کشورهای منطقه در معرض خطر تروریسم قرار دارند و تلاش برای دستیابی به راه‌حلی راهبردی و منطقه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات، بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه معتقدیم باید با تروریسم مقابله کرده و صلح، امنیت و ثبات را در سراسر منطقه برقرار کنیم بر ضرورت تلاش برای تقویت امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان و توسعه روابط همه جانبه دو کشور تأکید کرد.

کد خبر 381775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha