دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

علی شکوری‌راد: ‌ اعتدالگرایی یک گفتمان نیست بلکه یک روش است. اساسا هر فرد چنانچه در راه رسیدن به اهداف صبور باشد و مسیر را آهسته و پیوسته بپیماید و اخلاقی رفتار کند، در ائتلاف با اصلاح‌طلبان است؛ چه خود را اصلاح‌طلب بنامد و چه اعتدالگرا.

علی شکوری‌راد

حمايت اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني كه هيچ‌گاه خود را اصلاح‌طلب نناميده است در اين سياق انجام شد و خوشبختانه به‌ثمر نشست. اما در انتخابات اخير حمايت از روحاني با شناخت بيشتر و براساس ارزيابي دوره اول صورت گرفت. روحاني نشان داد كه به وعده‌هاي خودش پايبند است و هرگاه بتواند آنها را به انجام برساند، خواهد رساند.

جناح‌هاي سياسي كشور در جريان فراز و فرودهاي پس از انقلاب و به‌خصوص در دهه‌هاي اخير به‌خوبي دريافته‌اند كه هيچ‌يك قادر به حذف ديگري نيستند و برهمين اساس شرايط براي همكاري‌ها و در عين حال رقابت‌هاي سازنده، پيش روي ماست. اين خط اعتدال است و خوشبختانه در اين فرايند، افراطيون كه مدت 8 سال به‌طور كامل حاكم بر مقدرات كشور بودند به‌تدريج پايگاه‌هاي قدرت خود را از دست داده و به حاشيه رانده شده‌اند. رويكرد اعتدالي و حاكم شدن عقلانيت، افراطيون را به محاق برده و اميد را براي ساختن ايران فردا زنده‌تر ساخته است.

ما اصلاح‌طلبي و اعتدالگرايي را دو روي يك سكه مي‌دانيم كه قابل‌تفكيك از يكديگر نيستند. آنچه طي 4سال گذشته شاهد آن بوديم يگانگي اين دو نام در عمل بود. براي ما مهم نيست كه تبار سياسي مديران چه بوده و هست؛ مهم اين است كه رويكرد و عملكرد آنها در جهت مطالبات مردم باشد.

اين مطالبات آزادي توأم با امنيت و رفاه توأم با حفظ كرامت انساني است. مطالبه مردم حاكميت قانون و رفع تبعيض است. مطالبه مردم مبارزه با فساد از هر نوع آن است؛ فساد اقتصادي، اداري، اجتماعي، امنيتي و قضايي.وقتي دولت در اين جهت حركت مي‌كند از نظر ما داراي رويكرد اصلاح‌طلبانه است و ما از آن حمايت كرده و در اين حمايت پافشاري و صبوري مي‌كنيم. تحليل‌هايمان را عميق و استراتژيك صورت داده و با فراز و فرودهاي روزمره آنها را از دست نمي‌دهيم.

به همين دليل است كه به‌رغم ناخرسندي از برخي انتصابات، از دامنه حمايت خويش از دولت نكاسته‌ايم. اميدوارم همانطور كه ما بر رابطه استراتژيك اصلاح‌طلبان ‌ با دولت تأكيد مي‌كنيم از آن سو نيز پاسخ درخوري مشاهده كنيم. براي دريافت اين پاسخ عجول نيستيم و متوجه ملاحظات هستيم. اما هيچ ملاحظه‌اي فراتر از ملاحظه مطالبات مردم كه براساس آنها
رأي دادند، نيست.

  • دبيركل حزب اتحاد ملت ايران
کد خبر 381796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha