چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوت آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به صدا درآمد. بایرن مونیخ در نخستین دیدار خود ۳ بر صفر بر اندرلشت پیروز شد. اف ث بارسلونا نیز با نتیجه ۳ بر صفر از سد حریف قدرتمند خود، یوونتوس تورین گذشت.

Messi
  • بایرن مونیخ ۳ - اندرلشت صفر

انتظار فوتبال‌دوستان اروپا به پایان رسید و سوت آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به صدا درآمد. شامگاه سه‌شنبه (۱۲ سپتامبر/ 21 شهريور) سه بازی در مرحله گروهی انجام گرفت، از جمله مصاف بایرن مونیخ، یکی از سه نماینده آلمان در این رقابت‌ها و اندرلشت از بلژیک. این دیدار در گروه B در حضور ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ برگزار شد.

بایرن مونیخ از همان آغاز بازی کوشید که مهمان بلژیکی خود را زیر فشار بگذارد. در دقیقه یازدهم بازی بود که کومس، مدافع اندرلشت در آستانه محوطه جریمه روی لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ خطا کرد و داور به نفع بایرن سوت پنالتی زد و مدافع بلژیک را با نشان دادن کارت قرمز از زمین اخراج کرد. لواندوفسکی که پنالتی‌زن ماهری است، توپ را درون دروازه مهمان جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

بایرن مونیخ علی‌رغم تلاش‌های خود و همچنین داشتن یک یار بیشتر در میدان، نتوانست در طول نیمه نخست به طور جدی خطرآفرین باشد. ۴۵ دقیقه اول بازی با همین نتیجه یک بر صفر به سود مونیخ به پایان رسید.

اندرلشت در آغاز نیمه دوم فرصتی استثنایی برای رسیدن به گل تساوی داشت، اما ضربه چیپچو، بازیکن این تیم تنها به تیر دروازه تیم میزبان برخورد کرد. بایرن با این حمله ناگهان بیدار شد و خستگی تدریجی بلژیکی‌ها نیز سبب شد که سرخ‌پوش‌های مونیخ بر زمین مسلط شوند. تیاگو در دقیقه ۶۵ توپ را برای بار دوم درون دروازه اندرلشت جای داد.

اندرلشت پس از گل دوم روحیه خود را کاملا باخت و در تلاش بود که از خوردن گل سوم جلوگیری کند؛ تلاشی که در نهایت ناکام ماند. یوشوآ کیمیش، ملی‌پوش جوان بایرن مونیخ در واپسین لحظات این دیدار برای سومین بار دروازه اندرلشت را باز کرد و پیروزی نماینده‌ آلمان را قطعی ساخت.

  • سلتیک گلاسکو صفر - پاری سن ژرمن ۵

در دیگر دیدار گروه B تیم پاری سن ژرمن از فرانسه توانست میزبان اسکاتلندی خود، سلتیک گلاسکو را ۵ بر صفر در هم کوبد و با ۳ امتیاز به خانه بازگردد. نیمار، ستاره برزیلی پاری سن ژرمن آغازگر فستیوال گل فرانسویان بود. ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای پاری سن ژرمن نیز با زدن دو گل سهم مهمی در پیروزی تیمش در مصاف با سلتیک گلاسکو داشت.

  • بارسلونا ۳ - یوونتوس تورین صفر

مصاف بارسلونا از اسپانیا و تیم صاحب‌نام یوونتوس تورین از ایتالیا در گروه D نیز از دوئل‌های داغ مرحله گروهی بود که شامگاه سه‌شنبه انجام گرفت. پیکار دو تیم در حضور بیش از ۷۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون برگزار شد.

بارسلونا در دوئل با مهمان ایتالیایی از لحاظ مالکیت توپ تیم برتر میدان بود و به ویژه از فرصت‌های به‌دست آمده به خوبی استفاده کرد. یوونتوس اما اگرچه در طول بازی چندین بار خطرآفرین شد، اما نتوانست از موقعیت‌های خود سود جوید و دروازه میزبان را باز کند.

لیونل مسی، ستاره بارسلونا یکی از چهره‌های درخشان این دیدار بود. او دو بار (در دقایق ۴۵ و ۶۹) دروازه یوونتوس را گشود. دیگر گل بارسلونا در دقیقه ۵۷ توسط ایوان راکیتیچ به ثمر رسید. در دیگر دیدار گروه D تیم اسپورتینگ لیسبون از پرتغال موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ میزبان یونانی خود، المپیاکوس پیرئوس را شکست دهد.

  • منچستر یونایتد ۳ - بازل صفر

تیم منچستر یونایتد که لیگ انگلیس را نیز با موفقیت آغاز کرده، در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا نیز شروعی موفق را تجربه کرد. سرخ‌پوش‌های منچستر یونایتد در گروه A با نتیجه ۳ بر صفر از سد بازل گذشتند. در دیگر دیدار این گروه زسکا مسکو به پیروزی ۲ بر یک در زمین بنفیکا لیسبون، نماینده پرتغال دست یافت.

  • چلسی ۶ - قره‌باغ صفر

مصاف چلسی از انگلیس مقابل تیم قره‌باغ از جمهوری آذربایجان در گروه C از پیکارهای پرگل هفته اول لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بود. این دیدار که در حضور بیش از ۴۱ هزار تماشاگر برگزار شد، با پیروزی ۶ بر صفر قهرمان لیگ برتر انگلیس به پایان رسید. دیگر دیدار گروه C میان تیم‌های آ اس رم از ایتالیا و اتلتیک بیلبائو از اسپانیا با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

 

  • دیدارهای باقیمانده

شامگاه چهارشنبه پیکارهای باقیمانده هفته نخست لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار می‌شود که طی بوروسیا دورتموند مهمان تاتنهام از انگلیس خواهد بود و آر.بی. لایپزیگ نیز در زمین خود به مصاف آ اس موناکو از فرانسه خواهد رفت.

 

کد خبر 382022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha