همشهری آنلاین: با درخواست دونالد ترامپ برای اقدامات‌ سخت‌تر در قبال کره شمالی، خاصیت امنیت طلا در معاملات چهارشنبه ۲۲ شهریورماه تقویت شد اما با توجه به وضعیت‌ با ثبات‌تر اوراق قرضه، قیمت طلا چندان افزایش نیافت.

فارس به نقل از رویترز نوشت: با توجه به تقویت امنیت طلا با درخواست دونالد ترامپ برای اقدامات‌ سخت‌تر در قبال کره شمالی و همچنین وضعیت‌ با ثبات‌تر اوراق قرضه در معاملات امروز، قیمت طلا نوسانات اندکی دارد.

هر اونس طلا در حالی‌که در ابتدای معاملات بسیار ناچیز کاهش یافته بود اکنون 27 سنت افزایش یافت و 1332.08 دلار فروخته شد.

ارزش بازارهای بورس آسیا پس از اینکه در ساعات اولیه معاملات به نزدیکی بالاترین رقم 10 سال گذشته رسید، اندکی کاهش یافته است.

دومینیک شیندر، تحلیلگر بازار گفت: «شما به بازارهای اوراق قرضه آسیا که نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که در انتظار به افزایش جدید است و این به شما می‌گوید که مردم می‌خواهند ریسک کنند.»

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه گفت تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی یک گام کوچک است و در برابر آنچه باید با توجه به برنامه هسته‌ای این کشور اتفاق می‌افتاد، چیزی نیست.

«به نظر من، این نگرانی‌ها در حال ناپدید شدن است. برخی از مردم تحریم‌های سخت‌تری را انتظار دارند پس این نشانه‌ای است که مواجه نظامی تا حدی فروکش کرده است.»

طلا همواره در بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در جهان، روز سه‌شنبه 0.35 درصد افزایش یافت و به 838.64 تن رسید.

کد خبر 382026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha