مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سفید بالک ها نهایتا تا دو هفته دیگر از بین می‌روند.

بالک

به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه از میزان سفید بالک‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال‌های قبل کاسته شده است، گفت: عده ای عنوان می‌کنند افزایش سفید بالک ها در روزهای اخیر نشان دهنده افزایش کلی این آفت است.

مختاری اضافه کرد: به هیچ وجه میزان این آفت افزایش پیدا نکرده بلکه به میزان قابل توجهی از میزان آن نیز کاسته شده است.

مختاری ادامه داد: ما در سال ۹۴، ۲۰ منطقه آلوده را در سطح تهران داشتیم اما هم زمان ورود آن ها به تهران دو ماه عقب رفته و هم میزان حضورشان مربوط به دو سه منطقه تهران شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این مطلب که ما به هیچ وجه مبارزه شیمیایی با این آفت نداریم افزود: سموم شیمیایی برای محیط زیست و کودکان خطرناک است لذا مبارزه ما با این آفت مکانیکی و بویژه آب شویی است. و همین مبارزه نیز از حجم این آفت بسیار کاسته است.

وی با بیان اینکه سفید بالک ها آفت درجه دو محسوب می شوند، تاکید کرد: این ها آفت های جالیزی است و مربوط به مزارع هستند، اما مزارع اطراف تهران و باغات از بین رفته و این آفت به سمت شهر هجوم آورده است.

مختاری با بیان این که این آفت نهایتا تا دو هفته دیگر از بین می رود گفت: امسال شاهد هستیم که این آفت از ۱۵ مرداد آمده و دلیل آن این بوده که ما جمعیت آن را کاهش دادیم و تا دو هفته دیگر هم کلا از بین می رود. اما باید این مبارزه همه جانبه باشد و همه دستگاه ها ورود کنند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این مطلب که اکنون بیشترین حجم سفید بالک ها در منطقه ۶ تهران است و مناطق شمالی اصلا سفید بالک ندارند، گفت: جهاد کشاورزی و بیماری گیاهی و... باید پای کار بیایند که حضورشان قابل قبول است

وی در خاتمه گفت: این آفت برای انسان و فضای سبز ضرری ندارد و در همه دنیا هم هست. برای از بین بردن آن نیاز به زمان است، مثلا در کالیفرنیا ۵ سال طول کشید که آن را کنترل کنند.

کد خبر 382232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha