هادی مرزبان: ترافیک تهران یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهروندانی است که در پایتخت سکونت دارند.

هادی مرزبان

 مجموعه‌اي از سياست‌هاي غلط باعث شده تهران روز به روز شلوغ‌تر شود. به‌گونه‌اي كه روزانه وقت زيادي از مردم در ترافيك هدر مي‌رود. حال چگونه مي‌توان كاري كرد كه از اين شلوغي و تردد انبوه اتومبيل‌ها در خيابان‌ها كمتر آسيب ببينيم؟ پيشنهاد من استفاده از كتاب‌هاي صوتي است.

در روزگاري كه تيراژ كتاب‌ها به شكل محسوسي پايين آمده و به‌خصوص نسل جوان كمتر مطالعه مي‌كنند، بهره‌گرفتن از كتاب‌هاي صوتي مي‌تواند اهميتي مضاعف بيابد. الان بسياري از شاهكارهاي ادبي كلاسيك و آثاري از ادبيات معاصر در قالب كتاب‌هاي صوتي به بازار عرضه شده‌اند. اگر اين كتاب‌ها به شكل بهتري در دسترس عموم قرار گيرند مي‌شود از آنها در داخل اتومبيل استفاده كرد. شما وقتي مسيري طولاني را در تهران شلوغ و پرترافيك طي مي‌كنيد در دقايقي كه پشت چراغ قرمز مانده‌ايد مي‌توانيد يك اثر ادبي را در قالب كتاب صوتي مرور كنيد.

با اين كار تحمل‌كردن ترافيك تهران آسان‌تر مي‌شود ضمن اينكه دريچه‌اي در ذهن شما گشوده مي‌شود و پا به سرزمين فرهنگ و ادب مي‌گذاريد. در روزگاري كه بيشتر مردم حوصله كتاب‌ خواندن ندارند، مي‌توانند از پديده كتاب صوتي بهره بگيرند. ادبيات روح انسان را جلا مي‌دهد. حالا كه چنين امكاني وجود دارد نداشتن فرصت و گرفتاري‌هاي روزمره را بهانه نكنيم. با شنيدن داستاني از آلبركامو يا تولستوي ترافيك تهران هم قابل تحمل‌تر مي‌شود.

  • كارگردان و بازيگر تئاتر
کد خبر 382370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha