همشهری آنلاین: سعید متصدی معاون پیشین محیط انسانی سازمان محیط زیست در مراسم تودیع خود شرحی از فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت و برنامه‌های آتی ارائه داد.

سعید متصدی

به گزارش مهر، سعید متصدی معاون سابق محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با مرور شرایط معاونت متبوع خود در سال ۹۲ و ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، شرحی از فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت و برنامه‌های آتی ارائه داد.

متصدی اشاره‌ای هم به گستره موضوعی محیط زیست انسانی داشت و افزود: گرد و غبار، هوا، ارزیابی، پایش، آب و خاک، پسماند، تغیر اقلیم و کنوانسوین‌های متعددی همچون بازل و استکهلم در زیرمجموعه معاونت انسانی تعریف شده‌اند.

وی یکی از دستاوردهای مهم معاونت محیط زیست انسانی در زمان تصدی مسئولیت خود را روند کاهشی آلودگی هوا دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه از سال ۵۲ تاکنون در مقاطعی تثبیت در وضعیت آلودگی هوا را شاهد بودیم اما هرگز روند کاهشی در این حوزه ایجاد نشده بود و از این رو به دستاوردی بزرگ در دولت یازده رسیدیم.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از دستاوردهای معاونت انسانی را ارتقاء کیفیت گزارش‌های ارزیابی برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این‌ها با تجهیز آزمایشگاه و ایجاد شبکه آنلاین ایستگاه‌های پایش هوا، گامی مهم در این حوزه برداشته شد.

متصدی افزود: کاهش ۹ هزار و ۵۰۰ تن مصرف گازهای مخرب لایه ازون، تدوین سه سند مهم برنامه مشارکت ملی ایران در کاهش گازهای گلخانه‌ای (INDC)، گزارش سوم تغییر اقلیم ایران و سند ملی تغییر اقلیم، همچنین سند اقتصاد کم کربن از دیگر اقدام‌های مهم صورت گرفته طی چهار سال گذشته است.

وی با بیان این که گزارش مکتوب اقدام‌های صورت گرفته طی چهار سال گذشته و مسیر و برنامه‌های پیش رو تهیه شده است، خاطرنشان کرد: هر برنامه و اقدام خوب و مثبتی در صورت عدم تداوم، از بین می‌رود و از این رو ضروری است که برای حفظ دستاوردهای کنونی، برنامه‌ها با قوت ادامه پیدا کند.

کد خبر 382410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha