همشهری آنلاین: ایران در نبرد با بزرگان والیبال جهان برای نخستین‌بار در تاریخ صاحب مدال جهانی شد.

volleyball

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در جام قهرمانان بزرگ مردان جهان، فرانسه را شکست داد تا برای نخستین بار این تیم را که عنوان قهرمانی اروپا و لیگ جهانی سال 2017 را در پرونده کاری خود دارد، از پیش رو برداشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پنجمین و آخرین روز هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان روز یکشنبه (26 شهريور) با سه دیدار در شهر اوساکا در ژاپن پیگیری می‌شود.

در دومین دیدار روز پایانی این رقابت‌ها تیم‌های ایران و فرانسه در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که نخستین مدال برنز و سکوی سومی والیبال بزرگسالان ایران قبل از شروع این مسابقه قطعی شده بود.

تیم ایران در این مسابقه موفق به شکست سه بر دو فرانسه شد. ملی‌پوشان در ست‌های سوم و چهارم 25 بر 22 و 27 بر 25 مغلوب شدند، اما در ست‌های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 38 بر 36، 25 بر 23 و 15 بر 11 به پیروزی رسیدند تا در ششمین دیدار تاریخ دو کشور به نخستین پیروزی برابر این تیم دست یابند. تیم ایران با کسب چهارمین پیروزی خود جمع پیروزی‌های خود را به عدد 9 رساند.

در اين ديدار ركورد رد و بدل شدن امتياز در يك ست، در ست نخست كه ٣٨ بر ٣٦ با برتری ایران همرده بود، شكسته شد.

امیر غفور، پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال ایران با کسب 24 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران در این مسابقه شد و محمدجواد معنوی‌نژاد نیز با 20 امتیاز در رتبه دوم تیم ایران قرار گرفت.

در دیگر دیدار اين روز تیم ایتالیا سه بر یک آمریکا را شکست داد و تیم‌های بزریل و ژاپن نیز از ساعت 13 و 45 دقیقه به وقت تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

اگر تیم ژاپن موفق به شکست برزیل شود، تیم ملی والیبال ایران عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره هفتمین دوره جام قهرمانان بزرگ جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

 

کد خبر 382415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha