همشهری آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران تایید کرد: حادثه سقوط تله کابین رامسر تا این لحظه هیچ فوتی نداشته است.

تله‌کابین رامسر

به گزارش ايسنا، دلاور بزرگ‌نیا درباره سقوط یکی از کابین‌های تله کابین رامسر گفت: این حادثه که امروز (یکشنبه) در پی برخورد دو کابین و سقوط یکی از آن‌ها رخ داد، هفت مصدوم داشت که به بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر برای درمان منتقل شده‌اند.

وی اظهار کرد: تا این لحظه و بر اساس آخرین گزارش‌ها، این حادثه تا کنون تلفات جانی نداشته است.

بزرگ‌نیا همچنین درباره علت وقوع این حادثه توضیح داد: هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نشده، اما بر اساس اولین گزارش‌ها برخورد دو کابین به علت نقص فنی در کابل‌ها بوده که در پی آن یک کابین سقوط کرد و متاسفانه هفت نفر مصدوم شدند. بررسی‌ها برای مشخص شدن جزییات این حادثه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره ادامه فعالیت تله‌کابین رامسر بعد از سقو یکی از کابین‌های آن، گفت: تله‌کابین بعد از وقوع این حادثه به جریان افتاد تا دیگر مسافران‌اش را پیاده کند، اما اکنون اطلاع دارم فعالیت آن متوقف شده تا استرس در منطقه فروکش کند و بررسی‌ها درباره این حادثه انجام شود.

همچنین حسین متاجی، مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامسر نیز که هم اکنون در بیمارستان امام سجاد(ع)، محل بستری مصدومان حادثه حضور دارد، با تایید اینکه سقوط کابین تاکنون تلفات جانی نداشته است، به ایسنا گفت: 7 مصدوم این حادثه در حال درمان هستند و جراحت وخیمی ندارند.

با وجود اظهارات «بزرگ نیا»، متاجی اعلام کرد، تله‌کابین رامسر هم اکنون مشکل خاصی ندارد و خط برقرار شده است. هر چند دلایل وقوع این حادثه در حال بررسی است.

تله کابین رامسر در ۵ کیلومتری غرب این شهر واقع شده که از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با ۴۰ کابین به طول ۲ کیلومتر امتداد دارد و لقب بزرگترین تله‌کابین کشور را به خود اختصاص داده است. این تله‌کابین که توسط بخش خصوصی احداث شده، مسیر ۲۰۰۰ متری را در مدت ۱۲ دقیقه طی می‌کند و تا ارتفاع ۷۰۰ متر بالا می‌رود.

ساخت این تله‌کابین از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید و پروژه آن به به مرور تکمیل شد.

کد خبر 382468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha