یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

جدید ترین آمار از پرداخت وام ازدواج نشان می‌دهد که حدود دو سوم از افراد مانده در صف موفق به دریافت وام شده‌اند.

سید علی اصغر میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی

سيد علي اصغر ميرمحمد صادقي، مديركل اعتبارات بانك مركزي در گفت‌وگوي اختصاصي با همشهري از كاهش تعداد افراد منتظر دريافت وام ازدواج به كمتر از 200هزار نفر خبر داد و اعلام كرد كه تا ديروز در قالب طرح ضربتي وام ازدواج به 395هزار نفر تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج 10ميليون توماني پرداخت شده است. وي در پاسخ به اين سؤال كه چه تعداد زوج در مرحله اخذ وام ازدواج هستند؟

افزود: در يك هفته اخير به 35هزار نفر وام داده شده و 35هزار زوج ديگر در مرحله تعيين شعبه و تكميل مدارك هستند كه ظرف چند روز آينده تسهيلات به آنها پرداخت مي‌شود. مديركل اعتبارات بانك مركزي همچنين از متقاضيان تأييد شده وام ازدواج درخواست كرد سريع‌تر نسبت به تكميل مدارك قانوني و تحويل آن به شعب اقدام كنند. وي اولويت نخست بانك مركزي در طرح ضربتي تسهيلات وام ازدواج را پرداخت وام به زوج‌هاي مناطق محروم عنوان كرد و افزود: در قالب طرح يادشده 11بانك عامل براي پرداخت وام به 500هزار نفر تعيين شده‌اند كه گزارش تسهيلات‌دهي بانك‌ها تا ديروز مطلوب ارزيابي شده است.

وي تأكيد كرد: تاكنون 98هزار عروس و داماد در استان‌هاي محروم و كمتر برخوردار موفق به دريافت تسهيلات ازدواج در قالب طرح ضربتي بانك مركزي شده‌اند. 11استان خوزستان، لرستان، سيستان و بلوچستان، كردستان، هرمزگان، خراسان شمالي، بوشهر، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، ايلام و خراسان جنوبي به‌عنوان استان‌هاي محروم و كم‌برخوردار در طرح ضربتي اشتغال تعيين شده اند.

مديركل اعتبارات بانك مركزي گفت: تعداد متقاضيان دريافت وام به كمتر از 200هزار نفر رسيده و اميدواريم تا پايان شهريور تعداد افراد در صف به عدد تعيين شده يعني 50هزار نفر در پايان هر‌ماه كاهش يابد. ميرمحمد صادقي با اشاره به افزايش ميزان ازدواج در ماه‌هاي اخير افزود:

افزون بر 11بانك عامل مشمول طرح ضربتي وام ازدواج، ساير بانك‌ها و مؤسسات اعتباري براساس روال قبلي متعهد به پرداخت تسهيلات 10ميليون‌توماني ازدواج هستند. در 4ماه نخست امسال و قبل از اجراي طرح ضربتي بانك مركزي، 322هزار نفر موفق به دريافت وام ازدواج شده بودند اما با اين طرح به گفته ميرمحمد صادقي، تعداد افرادي كه موفق به دريافت وام ازدواج شده‌اند به 717هزار نفر رسيده است.

براساس قانون بودجه سال 96، بانك مركزي موظف شده تا بانك‌ها و مؤسسات اعتباري كشور را ملزم كند به اندازه سهم خود از مجموع كليه منابع در اختيار پس انداز، جاري و سپرده قرض‌الحسنه بانك‌ها در پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه مشاركت كرده و تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولويت نخست پرداخت قرار دهند.

کد خبر 382494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha