همشهری آنلاین: بهای معاملات نفت دوشنبه ۲۷ شهریورماه تحت تاثیر کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا و ادامه روند از سرگیری فعالیت‌های پالایشگاه‌ها پس از توفان هاروی، نزدیک به بالاترین رکورد چند ماه اخیر باقی ماند.

به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترميدیت آمریکا ۴۹.۸۹ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت نهایی روز جمعه تغییری نداشت و همچنان نزدیک به رکورد ۵۰.۵۰ دلار قرار دارد که روز پنج‌شنبه برای مدت کوتاهی به آن صعود کرده بود.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی تامسون رویترز، وست تگزاس اینترميدیت آماده صعود به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه است.

نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، با ۵ سنت افزایش، در ۵۵.۶۷ دلار در هر بشکه ایستاد.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، پیش‌بینی‌های تقاضا از سوی اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی به خوش‌بینی بازار بهبود بخشیده است. فعالیت پالایشگاه‌ها نیز پس از توفان‌های اخیر بهبود بیشتری پیدا کرده‌ است. پالایشگاه‌های نفت در سراسر خلیج مکزیک و کارائیب پس از این که به دلیل وقوع توفان‌های هاروی و ایرما در سه هفته گذشته تعطیل شده بودند، در حال از سرگیری فعالیت هستند.

از سرگیری فعالیت پالایشگاه‌ها نشانه رشد دوباره صنعت شیل آمریکا است. شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا هفته گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرده بود.

گروه صنعتی بیکرهیوز روز جمعه گزارش کرده بود شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر شمار دکل‌های حفاری نفت را هفت حلقه کاهش داده و مجموع دکل‌ها را به ۷۴۹ حلقه رساندند که کمترین میزان از ژوئن به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود نشانه‌های تحکیم بازار، تحلیلگران هشدار دادند که اختلالاتی که وقوع توفان‌ها ایجاد کرد، تشخیص عوامل عرضه و تقاضا در بلندمدت را دشوار ساخته است.

کد خبر 382522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha