همشهری آنلاین: با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات صبح دوشنبه ۲۷ شهریورماه به کمترین میزان دو هفته‌ای خود کاهش یافت، درحالی‌که انتظارات از سفت‌وسخت‌تر شدن سیاست‌گذاری پولی آمریکا هم بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

به گزارش مهر به نقل از اکونومیک تایمز، با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات صبح امروز، دوشنبه 27 شهريورماه به کمترین میزان دو هفته‌ای خود کاهش یافت، درحالی‌که انتظارات از سفت‌وسخت‌تر شدن سیاست‌گذاری پولی آمریکا پیش از نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود هم بر قیمت این فلز زرد فشار می‌آورد.

اسپات‌گلد با ۰.۲ درصد کاهش به به قیمت ۱۳۱۶.۵۰ دلار برای هر اونس رسید. این درحالی بود که در اوایل معاملات امروز قیمت طلا تا ۱۳۱۵.۱۰ هم سقوط کرد که این کمترین میزان آن از ۳۱ آگوست بود.

پیش‌خرید طلای آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴ درصد کاهش به قیمت ۱۳۲۰.۶۰ دلار برای هر اونس رسید.

روز دوشنبه دلار با تاثیر مثبتی که از افزایش اخیر سود خزانه‌داری داشت در برابر ین تقویت شد و نزدیک به بالاترین مقادیر ۷ هفته‌ای خود باقی ماند. پوند انگلیس هم پس از این که هفته گذشته رشد مداومی داشت، با انتظار از این که بانک انگلیس به زودی نرخ بهره را افزایش خواهد داد همچنان قوی باقی ماند.

کد خبر 382533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha