همشهری آنلاین: معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به غربالگری چهارهزار و پنج نفر از معتادان متجاهر از ۲۹ تیر تا ۱۵ مرداد ماه امسال گفت: ۶۳ درصد از این جمعیت معادل دو هزار و ۱۷۹ نفر، هیچگونه اوراق هویتی نداشتند.

معتاد

به گزارش ایرنا، حمیدرضا شمس در نشست خبری گزارش توصیفی معتادان سخت در دسترس متجاهر استان تهران افزود: اوراق هویتی این تعداد دزدیده یا گم شده است یا اینکه خودشان این اوراق را فروخته‌اند.

وی ادامه داد: اوراق هویتی معتادان به جهت ارائه به بیمارستان‌ها و اقدامات درمانی برای معتادان بیمار، حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: بنابراین بهزیستی درنظر دارد سامانه‌ای جهت ارائه کد و شناسه به معتادان متجاهر، راه اندازی کند.

معاون بهزیستی استان تهران گفت: بیشترین میزان شیوه مصرف مواد از طریق کشیدن و سپس به ترتیب مصرف خوراکی و تزریق بوده است.

شمس افزود: از این معتادان پرسیده شد که آیا سابقه دریافت خدمات درمانی ترک اعتیاد داشته‌اند که پاسخ 62 درصد آنها منفی بود.

وی اظهار داشت: اولین ماده مصرفی این معتادان متجاهر، هروئین با فراوانی 897 نفر و سپس به ترتیب آمفتامین و شیشه با فراوانی 515 نفر، تریاک با فراوانی 460 نفر، حشیش با فراوانی 78 نفر و گل با فراوانی 9 نفر بوده و 489 نفر پاسخ ندادند.

معاون بهزیستی استان تهران گفت: از سه هزار و 750 معتاد متجاهر، تست گرفتیم که 104 نفر آنان اچ.آی.وی داشتند.

شمس افزود: همچنین دو هزار و 194 از معتادان متجاهر از معتادان غربالگری شده استان تهران از هیچگونه خدمات پیشگیری و درمان و کاهش آسیب دستگاه‌های مختلف، دریافت نکرده‌اند که این مساله اصلا خوب نیست.

وی تاکید کرد: مراکز گذری کاهش آسیب موسوم به دی.آی.سی ، شلتر - پناهگاه - و مددسراها باید امن شوند و معتادان در این مکان‌ها گرفته نشوند تا معتادان از این خدمات بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 382634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha