همشهری آنلاین: رئیس پلیس برلین اعلام کرد که با توجه به سطح بالای تهدیدات تروریستی، تدابیر امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان تشدید خواهد شد.

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس برلین پایتخت آلمان روز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که مقامات امنیتیِ این کشور با توجه به سطح بالای تهدیدات تروریستی، تدابیر امنیتی را تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور تشدید خواهند کرد.

«کرستین ایسمر» (Kerstin Ismer) رئیس پلیس برلین در این باره اعلام کرد: آلمان در گام اول در این راستا به افزایش تعداد نیروهای پلیس در این کشور تا روز ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی یعنی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مبادرت خواهد ورزید.

رئیس پلیس برلین در ادامه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حتی اگر نشانه های ملموسی دال بر وجود تهدیدات امنیتی و یا افزایش آن نیز وجود نداشته باشد، حضور پلیس دست کم در راستای احساس امنیت و آرامش در روز انتخابات افزایش محسوسی خواهد داشت.

لازم به ذکر است، روزنامه «لوپاریزین» (Le Parisien) روز گذشته با انتشار اسنادی از پلیس فرانسه اعلام کرده بود که پلیس این کشور در خصوص حملات تروریستی احتمالی در اروپا به کشورهای عضو هشدار داده است.

بر این اساس، هشدار پلیس در خصوص طرح های احتمالی تروریست ها برای انفجار در راه آهن و آتش سوزی در جنگل ها و همچنین مسموم کردن مواد غذایی بوده است.

گفتنی است، صدراعظم آلمان مستقیم انتخاب نمی‌شود؛ بلکه انتخاب او به میزان آرای حزب برتر به نسبت سایر احزاب شرکت‌کننده در انتخابات پارلمانی این کشور بستگی دارد.

انتخابات پارلمانی آلمان روز ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی (یکشنبه دوم مهرماه) برگزار خواهد شد.

کد خبر 382642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha