همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از اسکورت چهار هزار و ۲۰۰ فروند کشتی تجاری در خلیج عدن از سال ۱۳۸۷ تاکنون خبر داد.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا ، دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در حاشیه مراسم ترفیع درجه فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد کشتی های اسکورت شده از ابتدای حضور نیروی دریایی ایران در خلیج عدن تاکنون، 25 کشتی مربوط به کشورهای دیگر بود که از ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک کرده بودند.

وی با اشاره به آغاز ماموریت نیروی دریایی در آب های آزاد از سال 1387 و به دستور فرماندهی معظم کل قوا برای مبارزه با دزدان دریایی افزود: از آن هنگام تاکنون بیش از 55 ناوگروه نیز به کشورهای مختلف در شمال و جنوب و همچنین خلیج عدن اعزام شده و در حال حاضر، ناوگروه چهل و نهم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن در حال انجام ماموریت است.

دریادار سیاری تصریح کرد: با اقتدار ثابت کردیم که کشوری منزوی نیستیم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط نیروی دریایی ارتش در اکثر کشورهای دنیا به اهتزاز درآمده که این امر بیانگر اقتدار ایران است.

وی با اشاره به اینکه نداجا آمادگی و توانمندی لازم به منظور تولید تسلیحات لازم برای دفاع از کشور را دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقتدار دریایی، توسعه در سواحل مکران و تامین امنیت در دریاها و مناطقی که جمهوری اسلامی ایران در آن منافع دارد نیز بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری از برنامه های در دستور کار نیروی دریایی ارتش است.

دریادار سیاری با تاکید براینکه ارتقای مهارت مهمترین مولفه آموزش در نیروی دریایی راهبردی است، یادآور شد: مرکز آموزش تخصص های دریایی باقر العلوم رشت از مهمترین مراکز آموزشی کشور است که حدود 70 درصد از کارکنان نیروی دریایی در 24 تخصص، در این مرکز آموزش دیده و سپس جذب این نیرو می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پیش از این مراسم نیز، با حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناخدا یکم احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی به درجه دریادار دومی ترفیع یافت.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان، دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.

فرماندهی منطقه چهارم نداجا نیز در شهرستان بندرانزلی مستقر است.

کد خبر 382761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha