سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

«شکرخدا گودرزی» کارگردان تئاتر این روزها به همراه گروهش مشغول تمرین نمایش «سهروردی» است؛ تمرینات فشرده‌ای که به گفته گودرزی بیش از ۲ ماه طول کشیده و حالا گروه روزهای پایانی تمرین را سپری می‌کنند.

تئاتر

گودرزي كه پيش از اين در تالار اصلي تئاترشهر «راه مهر، راه سپهر» را روي صحنه برده بود، درباره تازه‌ترين اثر خود به همشهري مي‌گويد: «در نمايش سهروردي آخرين سال زندگي اين فيلسوف نامدار ايراني را روي صحنه مي‌بريم». وي ادامه مي‌دهد:«معتقدم كه سهروردي در تاريخ ما مغفول مانده و كمتر به آن پرداخته‌‌اند.

اين فيلسوف به لحاظ انديشه و عقايد، پتانسيل پرداختن حتي در سينما و تلويزيون را هم دارد. وقتي زندگي او را خواندم، برايم جذاب بود كه يك فيلسوف تا چه اندازه موثر است كه متعصبان او را در عنفوان جوانی و در ۳۸‌سالگی محاکمه و به قتل رساندند و همين عاملي شد تا نمايش را روي صحنه ببرم».

اين كارگردان سينما و تلويزيون نيز به عنوان بازيگر شناخته‌شده، يادآور مي‌شود: «نگارش متن سهروردي با پژوهش‌هايي كه صورت گرفت، 6سال طول كشيد و در اين سال‌ها،‌ نمايشنامه را بازنويسي كردم وحتي در طول تمرين و دورخواني‌ها نيز بازنويسي‌ها و بازنگري‌هايي صورت گرفت». بازيگر مجموعه شهرزاد تصريح مي‌كند:

«اين نمايش 11‌بازيگر اصلي دارد كه علی دهکردی، اصغر همت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، افسر اسدی، الهام جعفرنژاد از جمله بازيگران آن هستند و 30 بازيگر فرعي هم در آن حضور دارند و گروه حركت به سرپرستي ياسرخاسب نيز تمرينات خود را دارند». به گفته گودرزي نمايش «سهروردي» بعد از پايان آينه‌هاي روبه‌رو محمد رحمانيان از دوم مهرماه در تالار وحدت به مدت 40 روز، ساعت 18 روي صحنه مي‌رود.

کد خبر 382788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha