سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

محمد جعفری: ۱۴ قربانی در ۴ جنایت خانوادگی. باورش سخت است اما از ۱۴ روز قبل تاکنون در جریان ۴جنایت خانوادگی در خیابان یخچال، تهرانپارس، مشهد و اسلام آباد غرب، ۴ نفر پس از قتل اعضای خانواده‌شان دست به‌خودکشی زده‌اند.

محل وقوع حادثه

تازه‌ترين قتل‌خانوادگي در مشهد اتفاق افتاد اما هنوز هيچ‌كس نمي‌داند مأمور پليس با چه انگيزه‌اي ماشه سلاح را رو به اعضاي خانواده‌‌اش چكانده است.

  • هفت تير كشي مأمور پليس

تازه‌ترين جنايت خانوادگي شامگاه دوشنبه در مشهد رخ داد. آن شب ساكنان خيابان چمن كه با شنيدن صداي شليك گلوله از خانه‌هاي‌شان بيرون آمده بودند مأمور پليسي را ديدند كه شتابزده از خانه‌اي بيرون آمد. او كه يك كلت كمري به‌دست داشت با شتاب زيادي ازآنجا دور شد اما وقتي چند نفر وارد خانه شدند معلوم شد جنايت هولناكي در آنجا رخ داده است. مأمور پليس داماد صاحب خانه بود و شواهد نشان مي‌داد او كه با همسرش اختلافات شديدي داشته در اقدامي انتقام‌جويانه همسرش را همراه با پدر و مادر او هدف گلوله قرار داده است.

دقايقي از اين حادثه مي‌گذشت كه امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. با اينكه زن جوان جانش را از دست داده بود اما هنوز پدر و مادرش زنده بودند. به اين ترتيب آنها به بيمارستان منتقل شدند و اقدامات پزشكان سبب شد از مرگ نجات پيدا كنند. اما اين نيمه اول اين حادثه غم انگيز بود، چرا‌كه بخش دوم آن در نزديكي يكي از كلانتري‌هاي مشهد رقم خورد. ماجرا از اين قرار بود كه مأمور 26ساله پليس پس از تيراندازي در خانه پدر همسرش خودش را به نزديكي محل كارش رسانده و در آنجا با شليك گلوله به سينه‌اش به زندگي خود پايان داده بود.

  • قتل در خانه روستايي

ساعت 15:30دوشنبه و ساعتي قبل از جنايت مشهد صداي شليك پياپي گلوله در خانه‌اي روستايي در نزديكي شهرستان اسلام آباد غرب در استان كرمانشاه از حادثه‌اي تلخ خبر مي‌داد. خانه متعلق به مردي 37ساله بود كه با همسر و 2دختر 10و 4ساله‌اش در آنجا زندگي مي‌كرد. پس از آخرين شليك سكوت عجيبي آنجا را فرا‌گرفته بود. هيچ‌كس نمي‌دانست در خانه مرد روستايي چه اتفاقي افتاده است. همسايه‌ها دلواپس بچه‌ها بودند اما در خانه بسته بود و از هيچ‌كس كاري ساخته نبود.

با اين حال وقتي چند دقيقه گذشت و خبري از اهالي خانه نشد، همسايه‌ها از پليس كمك خواستند و مأموران خود را به آنجا رساندند. وقتي در خانه گشوده شد هيچ‌كس به استقبال مأموران نيامد. انگار كه گرد مرگ بر آنجا پاشيده شده بود. مأموران با ورود به يكي از اتاق‌ها صحنه تلخي را ديدند كه از مرگ و نيستي حكايت مي‌كرد. اعضاي اين خانواده 4نفره همگي بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده بودند و سلاح شكاري تك لولي كه در نزديكي پدر خانواده قرار داشت نشان مي‌داد كه او در تصميمي شتابزده اعضاي خانواده‌اش را به گلوله بسته و در نهايت به زندگي خودش نيز پايان داده است.

  • بازخواني حادثه يخچال و تهرانپارس

روز 13شهريور‌ماه امسال يكي از تلخ‌ترين حوادث سال توسط يك استاد دانشگاه اتفاق افتاد. او ابتدا پدر و مادرش را كه ساكن يكي از شهرستان‌ها هستند به دفتر كارش در خيابان پاسداران دعوت كرد و بنا به دلايلي كه هنوز مشخص نشده آنها را به ضرب چاقو به قتل رساند.

او سپس به خانه‌اش در خيابان يخچال رفت و همسر و فرزندش را نيز قرباني كرد و به زندگي خودش پايان داد. هر چند تاكنون انگيزه اين حادثه معلوم نشده است اما برخي شواهد از بدهي ميلياردي اين استاد دانشگاه حكايت دارد و ممكن است او به‌دليل فشارهاي مالي دست به چنين كاري زده باشد.

حادثه ديگري كه افكار عمومي را جريحه دار كرد روز 20شهريور‌ماه در تهرانپارس اتفاق افتاد و در جريان آن مردي 48ساله در اقدامي جنون‌آميز، ۲‌دختر 16و 21ساله‌اش را با ضربات چاقو به قتل رساند و پس از آن با خوردن سم سيانور به زندگي خودش پايان داد.

کد خبر 382812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha