مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

سهیلا جلودارزاده: ‌هرکس در هر جایی که کار می‌کند باید از حق رشد و ارتقا بهره‌مند شود. این اصل باید در هر محیط کاری برقرار شود. ما قائل به این هستیم که ۳۰درصد پست‌ها باید در اختیار خانم‌ها قرار بگیرد.

سهیلا جلودارزاده

در برخي وزارتخانه‌ها خانم‌ها تا 50درصد پست‌هاي كارشناسي را در اختيار دارند اما پست‌هاي مديريتي‌شان به 5درصد هم نمي‌رسد. انتخاب شهرداران زن اقدام خوبي بوده و از آقاي نجفي شهردار تهران به جز اين انتظار نمي‌رفت. ايشان تاكنون در هر جايي كه كار كردند‌ روش‌هايشان عاقلانه، ‌منطقي و سنجيده بوده و من به‌عنوان نماينده تهران در مجلس از ايشان تشكر مي‌كنم و براي اين شهرداران خانم هم آرزوي موفقيت دارم.

اما از ديد مردم هم بايد به موضوع نگاه كرد. شهروندان يك شهر را هم زنان و هم مردان تشكيل مي‌دهند و بايد مسائل را از زاويه نيازها و سليقه‌هاي آنها بررسي كرد. وقتي مي‌گوييم شهر ما خانه ما، خانه‌هاي ما را زنان ما زيبا و قابل زيست مي‌كنند، پس حضور آنها در شهر و در پست‌هاي مديريتي لازم است. با شهردار يكي از نواحي تهران كه يك خانم است ديدار داشتم و از نزديك شاهد تسلط و مديريت ايشان در مواقع بحراني بوده‌ام. 30درصد حضور خانم‌ها حداقل ميزان سهمي است كه تأثيرگذار است و كمتر از آن نقشي ندارد. 50درصد افراد جامعه زنان هستند و حضور آنها در سمت شهرداران مناطق مي‌تواند منجر به افزايش مشاركت اجتماعي زنان و به‌ويژه زنان خانه‌دار شود، نيازهاي زن و خانواده را درنظر مي‌گيرند و از نيروهاي مردمي براي بهترشدن شرايط شهر مي‌توانند كمك بگيرند.

در تهران هم‌اكنون اقشار خاصي توانايي استفاده از مجتمع‌هاي ورزشي و تفريحي را دارند و به‌دليل هزينه آنها بسياري از خانواده‌ها حتي فعاليت‌هاي ورزشي كه براي سلامت‌شان لازم است را از سبد مصرفي‌شان خارج كرده‌اند. بوستان‌ها و مراكز ويژه زنان نيز در شهر و براي استفاده همه اقشار توسط شهرداري احداث شده اما بايد تعداد آنها در مناطق مختلف تهران افزايش يابد تا خانواده‌ها و به‌ويژه زنان بيشتري بتوانند از اين امكانات استفاده كنند.

با حضور زنان بيشتر در بدنه شهرداري و پست‌هاي مديريتي مي‌توان اين مسئله را جدي گرفت و برايش فكري كرد. با وجود اين پديده آپارتمان‌نشيني كه در تهران جدي است، بايد بيشتر به فكر زنان و كودكان بود و به توسعه امكانات عمومي با هزينه اندك، بيشتر پرداخت. توسعه امكانات ورزشي و تفريحي موجب سلامت و نشاط زنان مي‌شود و اگر زنان شاد و سالم باشند مي‌توانند خانه‌شان را به يك بهشت براي اعضاي خانواده بدل كنند، اگر بيمار باشند خانه‌شان به غمكده تبديل خواهد شد. مسائل زياد است و من اميدوارم آقاي نجفي با ديد وسيع‌شان بتوانند اين دردها را ديده و برايش راه‌حل ارائه دهند.

  • نايب‌رئيس كميسيون اجتماعي مجلس
کد خبر 382828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha